رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کیانی: امیدوارم نامزد سیمرغ جشنواره فجر شوم/ربیعی: فیلمنامه «ضد» کاملا براساس تخیل نویسنده است

15:16 - 20 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۵۴۰
نشست خبری فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی طی نهمین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره برگزار شد.

- نشست خبری فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی طی نهمین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره برگزار شد. 

لیلا زارع درباره ایفای نقش در فیلم ضد گفت: این فیلم برای من نقشی متفاوت را در بر داشت، البته کاراکتر از شخص من فاصله های زیادی دارد و اگر مخاطب لیلا زارع را در نقش نمی بینید برای من یک موفقیت است.

لیندا کیانی درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: اگر این نقش برای من نامزدی جشنواره فیلم فجر را به همراه داشته باشد خوشحالم می شوم، این نقش تفاوت خاصی برای من داشت، ما سعی کردیم نقش منیژه تصویر تکراری از یک زن منافق ارائه دهد. من تلاش کردم که به ذهنیات کارگردان نزدیک شوم و البته نگاه متفاوت این نقش و نگاه کارگردان برایم جذاب بود. 

امیرعباس ربیعی درباره تاکید آثارش بر پروسه نفوذ گفت: به نظر من هر فیلمی مضمون خود را می طلبد، وقتی لباس شخصی را کار می کردم مفهوم در درام وجود داشت، در فیلم «ضد» هم اینکه جریان نفوذ بعد از شهادت آیت الله بهشتی ادامه داشت.

وی درباره حضور شخصیت دکتر شهید بهشتی در فیلم اظهار کرد: ما تاکید ویژه ای بر حضور و ورود این کاراکتر باشیم، کاراکتر سعید و نگاهش به موقعیت باعث می شد که ورود این کاراکتر کمی اسلوموشن شود. 

ربیعی در همین راستا ادامه داد: مخاطب از ابتدا با پایان داستان آشناست، پس تعلیق این فیلم در اتفاقات نیست بلکه تعلیق اصلی در این درباره شخصیت هایی است که در آن اتفاق حضور و تاثیر دارند. درباره شخصیت های مستند ما به دنبال ارائه کاراکترهای مستند از دل تاریخ نبودیم، به نظر من واقعه مشاهده شده در داستان نمودی کامل از واقعیت امر در ترور هفتم تیر ماه نیست. 

مرتضی کهزادی درباره گریم شخصیت های واقعی در فیلم ضد اظهار کرد: ما تمام تلاشمان را کردیم تا دو شخصیت مستند فیلم شبیه به واقعیت شوند، حال اگر شبیه نشده ما سعی می کنیم در آثار بعد این مشکلات را برطرف کنیم. 

محمدرضا شفیعی تهیه کننده فیلم درباره قابل پیش بینی بودن فیلمنامه اضافه کرد: شاید داستان در کل به خاطر رخدادی تاریخی قابل پیش بینی باشد اما ما در این فیلم به سرگذشت زندگی تمرکز کرده ایم، اینکه مخاطب ببیند که بعد از آن ترور چه اتفاقی برای شخصیتها می افتد. 

ربیعی ادامه داد: ما در این فیلم به دنبال ارائه ایدلوژی نبوده ایم، این فیلم به موقعیت های دراماتیک رویداد می پردازد و همین نکته ای است برایم جذاب است، اینکه ببینیم آن اتفاقات تاریخی چه موقعیت های دراماتیکی را خلق کرده اند. 

نادر سلیمانی در ابتدای حرف خود گفت: من سالهاست که کار ظنز می کنم و انگار این کمدی بازی کردن مثل یک مهر روی پیشانی ام داغ شده است، امیدوارم توانسته باشم بگویم که می توانم نقش جدی را بازی کنم، امیدوارم که مخاطبان این کار را دوست داشته باشند زیرا این کار برایم سخت بود چون باید قالب همیشگی خود را می شکاندم. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *