فرزام: مشکل پاروها تا کاپ آسیایی تهران حل می‌شود/ اردوی تیم ملی روئینگ را در میانه ادامه خواهیم داد

8:45 - 21 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۵۲۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ ایران گفت: قطعا با حضور در قهرمانی آسیا می‌توانستیم با دید بازتری در بازی‌های آسیایی رقابت کنیم، اما متاسفانه نشد که اعزام شویم.

افشین فرزام در گفت‌وگو با میزان، درباره عدم حضور تیم ملی قایقرانی روئینگ ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و تاثیر آن روی برنامه‌ها و عملکرد قایقرانان در بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: کشور‌های رقیب ایران مانند ازبکستان، هند و چین که در بازی‌های آسیایی حریفان اصلی ما به شمار می‌روند و می‌توانستند در هانگژو ما را تحت فشار قرار دهند، در قهرمانی آسیا حضور داشتند و در صورت شرکت در قهرمانی آسیا هم می‌توانستیم وضعیت قایقرانان تیم ملی را محک بزنیم و هم نقاط صعف و قوت رقبا را شناسایی کنیم. قطعا با حضور در قهرمانی آسیا می‌توانستیم با دید بازتری در بازی‌های آسیایی رقابت کنیم، اما متاسفانه نشد که اعزام شویم.

وی در مورد زمان مشخص شدن لیست نهایی تیم ملی روئینگ برای حضور در بازی‌های آسیایی، خاطرنشان کرد: قطعا به محض اینکه از تهران خارج شویم و بتوانیم در پشت سد‌ها و در مسافت ۲ هزار متر، تست‌های نزدیک به استاندارد را بگیریم، به لیست نهایی هم خواهیم رسید. فکر میکنم تا اواخر خرداد ماه برای اعلام نفرات اعزامی فرصت داریم و قطعا تا آن زمان با توجه به عملکرد قایقرانان و نتایجشان در رقابت‌های مختلف، به ترکیب نهایی خواهیم رسید.
 
سرمربی تیم ملی روئینگ ایران افزود: برای برگزاری اردو در داخل کشور، باتوجه به شرایط کشور و تجربیاتی که از  مناطق مختلف دارم، شخصا علاقمندم که اردوی تیم ملی را در شهر میانه ادامه دهیم، البته برگزاری این اردو منوط به اینست که هر چه سریعتر اقدامات اولیه را انجام دهیم. برای برگزاری چنین اردویی باید مجوز‌های لازم را از اداره کل ورزش استان آذربایجان شرقی بگیریم و لازم است که هر چه زودتر این کار‌ها انجام شود.  
 
فرزام درباره وضعیت کیفی قایق‌های تازه ترحیض شده از گمرک و همچنین مشکلاتی که بابت فرسودگی پارو‌ها بود، گفت: چند روزی است که قایق‌های تک نفره را هم در اختیار قایقرانان برتر تیم ملی قرار گرفته و در حال حاضر هم قایق‌ها یک نفره و هم دو نفره در اختیار قایقرانان تیم‌های ملی قرار گرفته است. قایق‌های خوبی هستند و می‌توانند شرایط فنی خوبی را برای قایقرانان ایجاد کند. واقعا قایق‌های قبلی برای ملی‌پوشانی که حرفه‌ای‌تر بودند، قابلیت استفاده نداشت و عملکردشان را تحت‌الشعاع قرار می‌داد. به نظرم اگر این قایق‌ها به دستمان نمی‌رسید، با مشکل جدی در بازی‌های آسیایی روبرو می‌شدیم.
 
 وی تصریح کرد: اگر کار‌ها خوب پیش برود، برای مسابقات کاپ آسیا که خرداد ماه در تهران برگزار خواهد شد، در نظر داریم تعدادی پارو جهت استفاده از این رقابت‌ها را از شرکت مد نظر وارد خواهیم کرد و خدا رو شکر مشکل پارو هم به این روش حل خواهد شد.  


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *