قیمت جهانی خودروهای داخل ایران چند است؟/ آخرین قیمت خودروهای لوکس + جدول

8:46 - 01 مهر 1394
کد خبر: ۷۹۵۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - قیمت جهانی خودروهای داخل ایران به دلیل تعرفه بسیار بالا برای درآمدزایی بیشتر و همچنین حمایت از خودروسازان داخلی سبب شده تا تفاوت بسیار زیادی بین خودروهای لوکس داخل و خارج ایران وجود داشته باشد.
قیمت جهانی خودروهای داخل ایران چند است؟/ آخرین قیمت خودروهای لوکس + جدولبه گزارش ، تنزل کیفیت خودروهای داخلی در سال های اخیر و نبود برنامه ای از سوی دولت برای رفع باعث شده مصرف کنندگان دست به کار شده و کمپینی تشکیل دهند که تنها شعار آن «نه به خرید خودوری صفر» است.

در حال حاضر مردم باید هزینه کم کاری و ضعف خودروسازان را بپردازند و خودرویی گران و بی کیفیت خریداری کنند، در صورتی که با همان پولی که مشتری در داخل ایران پرداخت می کند ماشین با کیفیت و ارزان تری را می تواند در دیگر کشورها خریداری کند.

به نظر می رسد، خودروسازان دیگر نمی تواند پشت سیاست های حمایتی دولت ها پنهان شده و خودشان را از تیررس انتقادات مشتری هایشان در اما نگه دارند چرا که یک نگاه اجمالی به محصولات خودروسازان سایر کشورها نشان می دهد سیاست های نادرست دولت و ضعف مدیریت باعث شده خودروسازن داخلی از قافله رقابت جا بمانند به طوری که همتایان خودروسازی ایران که همزمان با هم کارخانه خود را راه اندازی کردند در حال حاضر به فکر افزایش سهمشان از بازار جهانی هستند در حالی که رقبای ایرانی در جلب رضایت مشتریان وطنی و وفادار خود باز ماندند.

یک روی دیگر سکه این کمپین نوپا حسرت مصرف کنندگان ایرانی است که شاهدند باید خودروهای باکیفیت خارجی را در کشور چند برابر قیمت کارخانه ای بخرند تا خودروسازی داخلی ورشکست نشود، اما همین خودروساز داخلی از ارائه معمولی ترین خدمات پس از فروش سر باز می زند چرا که تحت حمایت های تعرفه ای دولت است.

چندی پیش نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بعید است فعلا تصمیم جدیدی درخصوص تغییر تعرفه واردات خودرو گرفته شود، گفت: همواره در این خصوص نظر کارشناسی وجود دارد.

محمدرضا نعمت زاده با اشاره به پیشنهاد گمرک به وزارت صنعت در خصوص تغییر تعرفه واردات خودرو، افزود: این پیشنهاد برای خودروهای گرانقیمت و 2500 سی سی به بالا بود که البته خود وزارت صنعت نیز در این خصوص مطالعاتی را انجام داده بود.

وی با بیان اینکه ورود خودروهای 2500 سی سی به کشور ممنوع است، اظهار داشت: برخی معتقد هستند که تعدادی از دستگاه ها نیاز به این خودروها دارند که باید به نحو دیگری در این خصوص اعمال شود.

خودرو نباید ارزان شود
بعد از اظهارات اخیر خودروسازان در مورد کمپین «نه به خرید خودروی صفر»، این بار سید رضا نوروززاده معاون وزیر و رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران طی مصاحبه اخیری خود در خصوص کاهش قیمت خودرو، گفت: ما ارزانی خودرو را نخواهیم داشت.

وی با اشاره غیرمستقیم به کمپین «نه به خرید خودروی صفر» گفت: چنین اقداماتی یک نوع تبلیغات سوء علیه تولیدکنندگان خودرو و تشویش اذهان خریداران خودرو است. نه تنها خودرو بلکه سایر کالاها هم نباید ارزان شود.

همچنین یک عضو انجمن واردکنندگان خودرو گفت: کمپین «نه به خرید خودروی صفر» هیچ ارتباطی با واردکنندگان خودرو ندارد و اگر بازار دچار رکود شود ما هم ضرر می کنیم.

فهیمی مدیر عامل ایرتویا (واردکننده رسمی تویاتا در ایران)، اظهار کرد: کمپین «نه به خرید خودروی صفر» هیچ ارتباطی با واردکنندگان خودرو ندارد و این اتهام بی اساس است که بعضی ها می گویند واردکنندگان خودرو پشت این کمپین هستند.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به رکود بازار خرید و فروش خودروف اظهار کرد: بازار خودرو اگر راکد شود برای همه راکد است و این اصلا منطقی نیست ما بخواهیم بازار را خراب کنیم که محصولات خود را به فروش برسانیم.

در جدول زیر قیمت کارخانه ای برخی خودروهای وارداتی کشور و مقایسه آن با قیمت مورد نظر در ایران آمده است:


گزارش: سیمین عزیزمحمدی



ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
0
0
خودروهای داخلی اگر با دلار قیمت گذلری شوند چه می شود؟
lمجتبی
|
-
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
0
0
با سلام و خسته نباشید به نظر اینجانب دولت میبایست همایت های خود را از خودروسازهای داخلی بردارد و به بخش خصوصی واگذار نماید تا شرکتها نسبت به رغابت محصول خود تلاش نموده و خودروی با کیفیت و ارزان در اختیار مشتری قرار دهند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *