رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هرگونه تحولات در حوزه سربازی باید با توافق ستادکل نیرو‌های مسلح انجام شود

7:01 - 22 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۴۳۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر گونه قانون‌گذاری و هرگونه تغییر و تحولات در حوزه سربازی باید با توافق مجلس و ستاد کل نیرو‌های مسلح صورت گیرد.
محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق درباره سربازی و تائید آن در مجلس گفت: سربازی یکی از مولفه‌های امنیتی کشور است و سرباز براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران قرار است دو سال در خدمت ستاد کل نیرو‌های مسلح باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین از سویی دیگر ستاد کل نیرو‌های مسلح مسئول تامین امنیت کشور است یعنی دفاع از تمامیت کشور برعهده این ارگان گذاشته شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: به اعتقاد بنده هر گونه قانون‌گذاری و هرگونه تغییر و تحولات در حوزه سربازی باید با توافق مجلس و ستاد کل نیرو‌های مسلح صورت گیرد.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: با این حال دوستان ما در کمیسیون تلفیق و در بخش درآمد‌های مصوبه‌ای در بخش سربازی داشته‌اند. از این رو به اعتقاد بنده هر گونه تغییر و تحول در این حوزه باید با توافق ستاد کل نیرو‌های مسلح باشد لذا تا این توافق صورت نگیرد هیچ اقدام در این بخش به نتیجه نخواهد رسید.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تجربه بنده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نشان می‌دهد که هرگونه تغییر و تحول در حوزه سربازی بدون توافق با ستاد کل نیرو‌های مسلح راه به جایی نخواهد برد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *