رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان کل جمهوری تاجیکستان با وزیر دادگستری دیدار کرد

16:37 - 19 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۲۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در دیدار دادستان کل تاجیکستان با وزیر دادگستری کشورمان، بر لزوم تقویت و تحکیم مناسبات بین دو کشور تاکید شد.

یوسف رحمان دادستان کل کشور تاجیکستان که به تهران سفر کرده است، ظهر امروز (۱۹ بهمن ماه) با حضور در وزارت دادگستری، با وزیر دادگستری کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر دادگستری در این دیدار با بیان این که در ۳۰ سالگی روابط دیپلماتیک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان هستیم، اظهار کرد: اولویت سیاست دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران برقراری ارتباط با کشورها، بخصوص کشور‌های همسایه است.

امین حسین رحیمی افزود: دو کشور دوست و همسایه ایران و تاجیکستان دارای اشتراکات تاریخی و فرهنگی بسیاری هستند؛ مردم ایران هم، ملت و کشور تاجیکستان را بسیار دوست دارند که باید از این فرصت برای توسعه و تعمیق روابط استفاده کرد.

وزیر دادگستری گفت:علاوه بر موافقت‌های حقوقی و قضایی با توجه به توسعه روابط تجاری و اقتصادی در خصوص انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه داوری و میانجیگری برای حل و فصل اختلافات احتمالی بین تجار دو کشور در حال تنظیم پیش نویس سند مذکور هستیم.

یوسف رحمان، دادستان کل تاجیکستان هم در این دیدار ضمن تاکید بر تحکیم روابط دو جانبه با استقبال از پیشنهاد وزیر دادگستری، ابراز امیدواری کرد: در زمینه مناسبات حقوقی و قضائی نیز شاهد توسعه بیشتر روابط بین دو کشور باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *