معاون امور مجلس رئیس‌جمهور: دستاورد مهم انقلاب اسلامی تشکیل نظام مردم‌سالار دینی است

8:19 - 20 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۲۵۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور بابیان اینکه دستاورد مهم انقلاب تبدیل حاکمیت ایران از رژیم دیکتاتوری به‌نظام مردم‌سالار دینی بود، گفت: آثار انقلاب اسلامی در منطقه و جهان اسلام کاملاً پدیدار است.
سید محمد حسینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در آستانه چهل و سومین سالگرد فجر انقلاب اسلامی، گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی تغییر حاکمیت کشور از یک رژیم استبدادی، دیکتاتوری، سلطنتی و خودکامی به یک نظام اسلامی مردم‌سالار دینی است.
 
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه رهبری در نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران، ولی‌فقیه و انسانی جامع‌الشرایط است، مقام معظم رهبری در چنین جایگاهی با رهنمود‌های عالمانه و داهیانه خود کشتی انقلاب و نظام را به سمت ساحل اقتدار هدایت کردند.
 
انقلاب اسلامی، تغییر اساسی و بنیادی در حاکمیت کشور ایجاد کرد

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی، تغییر اساسی و بنیادی در حاکمیت کشور ایجاد کرد، تغییر قانون اساسی کشور به قانونی متناسب با احکام دینی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای تبلور چهره مردم‌سالار نظام جمهوری اسلامی برشمرد و اضافه کرد: ساختار حاکمیت کشور نیز متحول شده است.
 
 
تغییرات اساسی طی ۴۳ سال اخیر در کشور بر اساس منافع مردم صورت گرفت
حسینی بر مردم‌سالاری دینی به‌عنوان ویژگی برجسته نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد و با اشاره به اینکه تغییرات اساسی انجام‌شده طی ۴۳ سال اخیر در کشور در راستای منافع مردم صورت گرفته است، رشد و توسعه زیرساخت‌های کشور را از آثار و برکات استقرار انقلاب اسلامی در کشور دانست و تصریح کرد: امروز شاهد پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های علمی، فناوری، اقتصادی، صنعتی و درمجموع همه زمینه‌ها هستیم.
 
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی به سمت عدالت درحرکت هستیم، ولی ضعف‌هایی هم داریم که ان‌شاءالله برطرف خواهد شد.
 
ایران، امروز به برکت انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی، کشوری مستقل و قدرتمند است
وی استقلال و آزادی را ارمغان انقلاب اسلامی برای کشور و ملت ایران برشمرد و با تأکید بر اینکه ایران، امروز به برکت انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی، کشوری مستقل و قدرتمند است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی زنجیر وابستگی به آمریکا را قطع کرد.
 
حسینی در بیان پیام بیداری اسلامی انقلاب ایران به دنیا، اظهار داشت: آثار انقلاب اسلامی در منطقه و جهان اسلام کاملاً پدیدار است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *