تعامل ۲ مجموعه قضایی و انتظامی هزینه ارتکاب جرایم برای مجرمان را افزایش می‌دهد

14:11 - 19 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۲۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در سایه وحدت و انسجام و تعامل ۲ مجموعه قضایی و انتظامی هزینه ارتکاب جرایم برای مجرمان افزایش می‌یابد.
- نشست مشترک قضایی-انتظامی در دادگستری مرکز استان اصفهان برگزار شد.
 
در این جلسه رئیس کل دادگستری استان اصفهان حفظ و رعایت حقوق مردم را بسیار مهم و حساس دانست و گفت: در سایه وحدت و انسجام و درک شرایط متقابل حل مشکلات مردم و مسایل اجتماعی میسر می‌شود و عدم رعایت این اصل باعث بروز منافذی برای سوء استفاده ،نفوذ، جولان مجرمان و نیز دشمنان کشور می‌شود که هزینه آن بسیار سنگین خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری با تبریک هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر که به «انقلاب اسلامی، ثبات، امنیت و اقتدار نظامی» نامگذاری شده تاکید کرد: امروز به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح امنیت ملی به حدی از خودکفایی و بازدارندگی رسیده ایم که دشمن جرأت تعرض به کشور را ندارد و در امنیت داخلی نیز باید با اقدامات قضایی و انتظامی به گونه‌ای عمل شود که فضای جامعه برای مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت، ناامن و هزینه ارتکاب جرم افزایش یابد.

وی افزود: توجه به ضرورت اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باید به گونه‌ای دیده شود که با انجام اقدامات فنی و علمی مؤثر، زندان‌ها تنها برای نگهداری مجرمان خطرناک و افرادی که حضور آن‌ها در جامعه مخل امنیت باشد، مورد استفاده قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری بر کنترل و رصد دقیق رفتار اراذل و اوباش و مجرمان سابقه دار تأکید کرد و گفت: با تقویت امر آموزش در نیرو‌های انتظامی در مقابله با تحرکات این گونه افراد با رصد دقیق اطلاعاتی، تمامی رفتار و اعمال آن‌ها زیر نظارت انتظامی قرار گرفته تا فرصت جولان از آنان سلب شود و دستگاه قضایی نیز ضمن برخورد قاطع با برهم‌زنندگان نظم و امنیت و آسایش شهروندان، از عوامل انتظامی در برخورد و انجام مأموریت‌ها حمایت همه جانبه خواهد کرد.

در پایان این جلسه از تلاش‌های مجموعه عوامل و نیرو‌های پرتلاش و همیشه در صحنه انتظامی استان اصفهان که پیام‌آور نظم و امنیت هستند با اهدای لوح سپاس به سردار فرماندهی انتظامی استان تجلیل و تقدیر شد.

برچسب ها: اصفهان مجرمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *