مدیرفنی تیم ملی هندبال: با مربی ایرانی هم سهمیه جهانی را می‌گرفتیم/ اشتباهات فرناندز باعث شد روی سکو نرویم

7:45 - 20 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۲۰۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
مدیرفنی تیم ملی هندبال گفت: در بازی رده‌بندی ضعف‌هایی در کوچینگ وجود داشت که باعث شد مقابل عربستان مغلوب شویم.

کیوان صادقی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص کسب سهمیه جهانی توسط تیم ملی هندبال اظهار داشت: زمانی که عدم حضور ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام نشده بود تصور می‌کردیم که با حضور این تیم نمی‌توانیم سهمیه جهانی بگیریم؛ اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اگر در مرحله اول صدرنشین گروه‌مان شویم قطعا به مسابقات جهانی صعود خواهیم کرد که خوشبختانه این اتفاق هم رخ داد.

وی افزود: ما می‌توانستیم مدال برنز هم کسب کنیم و روی سکو برویم؛ اما در بازی رده‌بندی ضعف‌هایی در کوچینگ وجود داشت که باعث شد مقابل عربستان مغلوب شویم. فرناندز از لحاظ اخلاقی مربی فوق‌العاده‌ای بود و توانسته بود ارتباط خوبی با بازیکنان بگیرد؛ اما در بحث فنی می‌توانستیم خیلی بهتر باشیم.

مدیر فنی تیم ملی هندبال در پاسخ به این سوال که فرناندز نقشی در کسب سهمیه جهانی نداشت، گفت: نمی‌شود گفت او نقشی در این کسب سهمیه نداشت. به هر حال مانوئل فرناندز سرمربی تیم ملی بود و زحمات زبادی کشید؛ اما اشتباهات فرناندز باعث شد نتوانیم روی سکو برویم. خیلی راحت می‌شد به مقام سوم برسیم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. ضمن اینکه با مربی ایرانی هم می‌توانستیم این سهمیه را بگیریم.

صادقی درباره اینکه گفته می‌شد فرناندز از نظرات دستیارانش استفاده نمی‌کرد، گفت: فرناندز در ظاهر با دستیارانش مشورت می‌کرد؛ اما این مشورت‌ها تاثیری در تصمیمات او نداشت. به نظر من انتخاب مربی خارجی برای تیم ملی بزرگسالان اشتباه است؛ چون این کار نیاز به بسترسازی دارد. ما باید از مربیان خارجی برای تیم‌های پایه استفاده کنیم و وقتی این بازیکنان به درستی آموزش ببینند آن وقت در تیم ملی بزرگسالان فقط باید مدیریت شوند. 

وی در مورد اینکه فرناندز روی چه مسائلی با فدراسیون هندبال اختلاف نظر داشت، عنوان کرد: فرناندز در خصوص امکانات نارضایتی‌هایی داشت. به عنوان مثال او نمی‌توانست بپذیرد بازیکنان در ظروف یکبار مصرف غذا بخورند یا اینکه فقط یک نوع غذا سرو شود. در خصوص پوشاک و اسکان تیم ملی هم چنین بحث‌هایی وجود داشت. به هر حال فرناندز از کشوری می‌آید که چنین مسائلی در آنجا حل شده است.

مدیرفنی تیم ملی هندبال در مورد اینکه آیا فرناندز مربی تراز اولی محسوب می‌شد یا خیر، اظهار داشت: او مربی تراز اولی نبود. فرناندز سابقه سرمربیگری در برخی تیم‌ها را داشته؛ اما در قطر آنالیزور بود.

صادقی درباره اینکه برای مسابقات جهانی بهتر است از مربی داخلی برای هدایت تیم ملی استفاده شود یا خارجی، تصریح کرد: چون خودم مربی هستم نمی‌خواهم از حرف‌هایم سوءبرداشت شود؛ اما اعتقادی به حضوز مربیان خارجی در تیم ملی هندبال ندارم؛ اما اگر به دنبال مربی خارجی هستیم باید مربی تراز اول استخدام کنیم تا بتواند در هندبال ایران تاثیرگذار باشد. 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *