افزایش خشونت تسلیحاتی در مدارس آمریکا

14:32 - 19 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۱۸۶
یک گزارش نشان می‎دهد که خشونت تسلیحاتی در مدارس آمریکا افزایش یافته است.

- یک دانش آموز ۱۹ ساله آمریکایی  هفته پیش پس از یک بازی بسکتبال در دبیرستانی در شهر «بلویت» ایالت ویسکانسین هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد؛ همچنین روز دوشنبه گذشته، تیراندازی در خارج از دبیرستان «چاپارال» در لاس وگاس، سه نوجوان را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش «رویترز»، روز سه شنبه گذشته نیز پنج دختر نوجوان در خارج از دبیرستان «روفوس کینگ» در میلواکی هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شدند.

همچنین دانش آموزی در خارج از یک مرکز آموزشی در مینیاپولیس کشته و یکی دیگر از آن‌ها به دلیل اصابت گلوله زخمی شد؛ دو دانش آموز از همان مدرسه در این رابطه متهم شده‎اند.

نشانه‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند استرس‌ها و چالش‌های همه‌گیری ویروس کرونا در حال تشدید خشونت با اسلحه در مدارس آمریکاست؛ محققانی که در حال مطالعه این پدیده هستند نگرانند که وضعیت وخیم‌تر شود.

طبق گزارش موسسه Everytown for Gun، مدارس و مراکز آموزشی آمریکا تاکنون محل ۱۴۱ تیراندازی در طول سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بوده‌اند، که بیش از هر زمان دیگری در دهه قبل بوده است.

بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، مشکلاتی که قبل از همه گیری ایجاد شده‎اند، مانند نابرابری و منابع ناکافی، با بروز چالش‌های جدید مربوط به کووید-۱۹ باعث شده که نیمی از معلمان بگویند می‌خواهند کار را ترک کنند یا زودتر بازنشسته شوند.

«ران آوی آستور»، کارشناس خشونت در مدرسه در دانشگاه «یو سی ال ای»، می‎گوید «کودکان وارد سیستمی می‌شوند که به شدت ضعیف شده است؛ ما شاهد انواع مختلفی از خشونت با اسلحه و خشونت به طور کلی خواهیم بود؛ ما در شرایطی هستیم که اوضاع بدتر می‌شود.»

به گفته وی، عوامل بی‌شماری پشت خشونت وجود دارد، از جمله همه‌گیری، افزایش خشونت عمومی جامعه و فروپاشی ساختار خانواده؛ همه آن مسائل «سونامی نیاز‌های سلامت روان» را در مدارس آمریکا ایجاد کرده است؛ و مشکلات از آنجایی که معلمان و مدیران به دلیل فرسودگی شغلی، کمبود پرسنل و بیماری از آمادگی کافی برای مقابله با آن‌ها برخوردار نیستند، در حال افزایش است.

«آستور»، می‎افزاید که مشکل لزوماً بودجه بسیار کم نیست، بلکه کمبود سرمایه انسانی، یعنی معلمان، متخصصان و کارکنانی که می‌توانند به مقابله با بحران خشونت کمک کنند، است.

یک استاد جرم شناسی در دانشگاه «هام‎لند» و یکی از موسسان مرکز تحقیقات پروژه خشونت،می‎گوید که در دسترس بودن اسلحه عامل دیگری است.

وی اظهار داشت «سال گذشته شاهد فروش ثابت ماهانه اسلحه بودیم؛ بسیاری از این اسلحه‌ها در خانه‌ها بوده و در جای امن نیستند و به نوجوانان اجازه دسترسی می‌دهند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *