وقوع 14 تصادف در صبح اول مهر درتهران/نواخته شدن زنگ مهر در مدارس/ساعت های پراسترس در اتاق کنترل ترافیک پایتخت

7:10 - 01 مهر 1394
کد خبر: ۷۹۵۱۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- زنگ مهر با حضور روحانی در مدرسه پسرانه باقرالعلوم در منطقه 14 نواخته و سال تحصیلی جدید در سراسر کشور آغاز شد.
به گزارش ، زنگ مهر با حضور روحانی در مدرسه پسرانه باقرالعلوم در منطقه 14 نواخته شد و سال تحصیلی جدید در سراسر کشور آغاز شد.

رئیس جمهور در سخرانی خود پرسش مهر امسال را مطرح کرد و خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان که سرمایه اصلی هستید به نظر شما بعد از انجام توافق هسته ای با قدرت‌های دنیا چه فرصت‌های جدید به روی ما گشوده شده است؟

با نواخته شدن زنگ مهر توسط رئیس جمهور و آغاز رسمی مدارس، 13 میلیون دانش آموز از امروز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند و 96 هزار مدرسه با 538 هزار کلاس درس از امروز آماده پذیرایی بیش از 13 میلیون دانش‌آموز سراسر کشور است.

تا کنون طبق آمار های اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش 96 درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام شده‌اند.

از این تعداد هفت میلیون و 274 هزار و 359 نفر در دوره ابتدایی،‌ دو میلیون و 999 هزار و 510 نفر در دوره متوسطه اول و دو میلیون و 51 هزار و 361 نفر در دوره متوسطه دوم در مدارس سراسری کشور ثبت‌نام کرده‌اند و 335 هزار و 39 نفر در دوره پیش‌دبستانی و 65 هزار و 120 نفر در مدارس استثنایی ثبت‌نام کرد‌ه‌‌اند همچنین گفتنی است یک میلیون و 523 هزار و 503 نفر در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کرده‌اند.

برای مهر 94 حدود 1300 مدرسه با هشت هزار کلاس درس و زیربنای یک میلیون و 150 هزار متر مربع افتتاح شد در این تعداد کلاس درس 250هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل می‌شوند همچنین در سال تحصیلی جدید 40 هزار کلاس درس با بخاری خداحافظی می‌کنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}


گزارش دریافتی از خبرنگار اعزامی میزان به مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *