بالاترین میزان حبس در کرونازده ترین کشور جهان

10:36 - 19 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۱۱۱
آمریکا دارای بالاترین میزان حبس در جهان و همچنین کرونازده ترین کشور به شمار می‎رود.

- واکنش اداره فدرال زندان‌های آمریکا به کووید-۱۹ و اجرای قانون گام اول، تعجب برانگیز شده و این پرسش‎ را مطرح کرده که آیا مدیریت ضعیف اداره فدرال را می‌توان به این دلیل که دولت می‌خواهد زندانیان را محبوس نگه دارد و مشاغل را حفظ کند به یک مشکل اساسی‌تر نسبت داد.

به گزارش «فوربس»، تصادفی نیست که آمریکا هم کشوری با بالاترین میزان حبس در سراسر جهان است و هم در عین حال از نظر آلودگی و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در جهان پیشتاز است.

زندان‌های آمریکا، مراکز پخش ویروس هستند که ویروس را نه تنها در داخل زندان، بلکه به جوامعی که در آن قرار دارند، منتشر می‌کنند.

طبق یک مطالعه انجام شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا که در سال ۲۰۲۱ انجام شد، جمعیت‌های زندانی در مقایسه با جمعیت عمومی آمریکا، نرخ‌های نامتناسب بالاتری از بیماری و مرگ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ را تجربه کرده‌اند که تا حدی به دلیل محیط‌های زندگی تجمعی است که می‌تواند انتقال سریع را تسهیل کند.

مطالعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا پتانسیل شیوع کووید-۱۹ را در محیط‌های تجمعی از جمله مراکز اصلاحی و بازداشت، حتی در میان جمعیت‌های ساکن با نرخ بالای واکسیناسیون نشان داد.

معلوم می‌شود که حتی کسانی که واکسینه شده‌اند، اگر در محل زندگی تنگ با کسانی که آلوده شده‌ و واکسینه نشده‌اند، مستعد ابتلای مجدد هستند؛ زندان‌ها محیطی هستند که در آن افراد در معرض مقادیر بالاتر عفونت قرار می‌گیرند که می‌تواند میزان ایمنی ناشی از واکسن، آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

اداره فدرال زندان‌های آمریکا اگر از راهنمایی‌های «ویلیام بار»، دادستان کل وقت، در زمان شیوع کووید-۱۹ پیروی می‌کرد، می‌توانست نرخ ابتلا و مرگ و میر را در مؤسسات خود کاهش دهد.

«بار»، در ماه مارس و آوریل ۲۰۲۰، یادداشت‌های توصیه‌ای به «مایکل کارواخال»، مدیر دفتر فدرال زندان‌های آمریکا صادر کرد تا جمعیت زندان‌ها را کاهش دهد تا از سرایت ویروس کووید-۱۹ در بین زندانیان جلوگیری کند.

محور اصلی ابتکار عمل تحت قانون CARES این بود که زندانیان با بیماری‌های زمینه‌ای را برای تکمیل مجازات خود به سلول‌های خانگی منتقل شوند.

اطلاعات نشان می‌دهد که اداره فدرال زندان‌های آمریکا در اجرای این برنامه کوتاهی کرده و به نظر می‌رسد حتی اجرای قانون جامع اصلاح عدالت کیفری، نیز ممکن است شکست خورده باشد.

نرخ ابتلا به کووید-۱۹ در زندان‌های آمریکا در میان زندانیان نیز بسیار بدتر از آن چیزی است که اداره فدرال زندان‌های آمریکا گزارش می‌کند.

موارد ابتلا در میان زندانیان از چند صد نفر در اواسط دسامبر ۲۰۲۱ افزایش یافته، چرا که سویه امیکرون به سرعت گسترش یافت و تا اواخر ژانویه ۲۰۲۲ به تقریباً ۱۰ هزار مبتلا رسید؛ فقط در ظرف مدت کمی بیش از ۶ هفته.

اداره فدرال زندان‌های آمریکا اکنون در قرنطینه ملی است؛ کمبود کارکنان برای رسیدگی به این مراکز پر ازدحام وجود دارد، و تنش‌ها در میان زندانیانی که تحت شرایط محدود کووید-۱۹ زندگی می‌کنند افزایش یافته است.

این قرنطینه به دلیل درگیری‌های شدید میان زندانیان در یکی از زندان‌های ابالت تگزاس اعمال شده، درگیری که به کشته شدن دو زندانی متجر شده بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *