نشست مکرون و پوتین در کرملین

19:37 - 18 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۰۳۴
روسای جمهور روسیه و فرانسه مذاکرات خود در کرملین را آغاز کردند.

–ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از تماس‌های متعدد پیرامون تضمین‌های امنیتی و وضعیت اوکراین امروز (دوشنبه) نشست خود را در کرملین آغاز کردند.

رئیس‌جمهور روسیه در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات همتای فرانسوی اشاره کرد: این دیدار نخستین دیدار میان آن دو پس از دو سال است. مسائل عدیده‌ای هستند که می‌توان و باید در چارچوب مستقیم مورد بررسی قرار داد؛ اما به رغم آن تماس‌های ما هرگز طی این سال‌ها قطع نشده‌اند.

پوتین با اشاره به حجم تبادلات تجاری میان روسیه و فرانسه به رغم پاندمی کرونا که طی ۱۱ ماه اخیر بیشتر از ۷۰ درصد رشد داشته و همچنین ضمن اشاره به ادامه همکاری سیاسی مشترک در سطوح عدیده و نیز تقویت روابط در زمینه انسانی، افزود: باید تاکید کنم که می‌فهمم ما نگرانی‌های مشترکی در زمینه وقایع امنیتی در اروپا داریم.

وی خطاب به ما=کرون گفت: دوست دارم از شما بابت این که فرانسه به شکل فعال و با موضعی ثابت در ایجاد تصمیمات اولیه در این زمینه مشارکت دارد، تشکر کنم، این امر از ابتدای روابط ما در دوره جدید تداوم داشته است.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه اشاره کرد، این دیدار در این روز انجام می‌شود، زیرا مصادف با سالروز امضای ۳۰ سند اساسی در زمینه ایجاد روابط ویژه بین روسیه و فرانسه است.

وی تصریح کرد: همانطور که گفتم فرانسه به شکل فعال در حل مسائل محوری امنیت اروپا مشارکت دارد این کار را روسای جمهوری قبلی هم انجام داده‌اند. این امر شامل بحران به وجود آمده بعد از حمله گرجستان به اوستیای جنوبی و وضعیت توافقنامه مینسک و نیز تنظیم فعالیت چارچوب نورماندی می‌شود. من حجم تلاش‌های رهبری کنونی فرانسه و شخص ماکرون را به منظور پایان بحران مربوط به تضمین امنیتی براساس اصولی برابر در اروپا و نیز حل بحران داخلی اوکراین همسایه جنوبی شرقی روسیه شاهدم.

رئیس‌جمهوری فرانسه نیز بر لزوم مسؤولیت پذیری همه طرف‌ها در حل تنش" سخت" که در اروپا به دلیل بحران اوکراین به وجود آمده، تاکید کرد.

ماکرون گفت: اوضاع دشوار اروپا باعث نگرانی ماست، لذا باید همه به شکل مسؤولانه عمل کنیم. ما اصولی برای مذاکرات شفاف و الزام آور و فراگیر در سال ۲۰۱۹ ارائه کردیم، این مذاکره در حال حاضر بیش از گذشته حیاتی و مهم است. این تنها مساله‌ای است که به تضمین امنیت و ثبات اروپا منجر خواهد شد.

مکرون همچنین اعلام کرد: موجب خوشحالی است که می‌توانم به شکل مفصل تمام مسائل را بحث کنم ما باید بررسی پاسخ گروهی مفید برای روسیه و اروپا به شکل برابر را بررسی کنیم. چنین پاسخی منجر به اجتناب از جنگ و برقراری ثبات و شفافیت و اعتماد برای همه می‌شود.


برچسب ها: پوتین کرملین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *