وزیر بهداشت: تا ۲ هفته آینده به قله پیک ششم خواهیم رسید

17:03 - 18 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۰۱۴
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیکرون انتشار سریعی دارد و در برخی از کشور‌ها مرگ و میر زیادی ایجاده کرده، اما در کشور ما به دلیل واکسیناسیون گسترده، آمار بستری و مرگ بسیار پایین است.
- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی بهرام عین اللهی، در دومین نشست با نمایندگان سازمان‌های بین المللی سلامت محور در ایران با بین اینکه همکاری مردم در زمینه واکسیناسیون بسیار خوب بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در آستانه ورود به قله پیک ششم کرونا هستیم و تخمین می‌زنیم تا دو هفته آینده به قله پیک برسیم.

عین اللهی یادآور شد: امیکرون انتشار سریعی دارد و در برخی از کشور‌ها مرگ و میر زیادی ایجاده کرده، اما در کشور ما به دلیل واکسیناسیون گسترده، آمار بستری و مرگ بسیار پایین است و افرادی که در بیمارستان بستری می‌شوند عمدتا افرادی هستند که واکسن تزریق نکرده اند، وگرنه سایر افراد چنانچه مبتلا شوند، بیماری شان بسیار خفیف است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: از حمایت‌ها و کمک‌های سازمان‌های بین المللی به کشورمان جهت مقابله با بیماری کووید ۱۹ طی دو سال گذشته تشکر می‌کنم. از طرفی، آمادگی داریم با امکاناتی که در کشورمان در اختیار داریم، به کشور‌های منطقه که همکاری‌های مشترک با ما دارند، کمک کرده تا در منطقه در زمینه بهداشت و سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت عنصر موثری باشیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *