ایران برای تأمین امنیت و منافع مردم با هیچ طرفی مصالحه نمی‌کند

15:03 - 18 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۹۴۶
دسته بندی: سیاست
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: به برخی کشور‌های منطقه که منابع مالی و لجستیکی گروهک‌ها الاحوازیه را تأمین کرده‌اند، مجددا هشدار می‌‎دهم ایران ثابت کرده که برای تأمین امنیت و منافع مردم با هیچ طرفی مصالحه نمی‌کند و شوخی هم ندارد.

- سعید خطیب‌زاده در پاسخ به سؤال میزان مبنی بر اینکه اخیراً دادگاه سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه در حال برگزاری است. در دادگاه تصاویر و اسنادی از ارتباط نزدیک این گروهک با مقامات عالی رتبه سعودی و دستگاه اطلاعاتی عربستان منتشر شد همچنین سه نفر از اعضای این گروهک نیز در دانمارک به جرم جاسوسی برای عربستان و اقدام تروریستی علیه ایران محکوم شناخته شدند. نظر شما درباره حمایت‌های آشکار و مستقیم عربستان سعودی از گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضدایرانی چیست، گفت: آنچه به آن اعتراف شد، نکته‌ای بود که سالها جمهوری اسلامی ایران به آن تأکید می‌کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: متأسفم که به رغم احراز مسئولیت قطعی برخی گروهک‌های تروریستی از جمله الاحوازیه در جنایت بر ضدمردم ایران و آگاهی قطعی این کشورها از وابستگی این گروهک‌های تروریستی توسط برخی کشورها از جمله عربستان و همچنین آگاهی از فعالیت‌های این گروهک‌های تروریستی در اروپا، این کشورها را پناهگاهی برای گروه‌های تروریستی قرار دادند.

وی افزود: به رغم اعلان قرمز برای گروهک‌های تروریستی، این کشورهای اروپایی در رفتاری دوگانه سرباز زدند که سران جنایتکار این گروهک‌ها را اخراج و تحویل ایران بدهند.

خطیب‌زاده بیان کرد: بدیهیات اخلاق و حقوق بین‌الملل ایجاب می‌کند این کشورها از استانداردهای دوگانه فاصله بگیرند و به بهشت امنی که برای این گروهک‌ها درست کردند، خاتمه دهند.

سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد: به برخی کشورهای منطقه که منابع مالی و لجستیکی این گروهک‌ها را تأمین کرده‌اند، مجددا هشدار می‌‎دهم که ایران ثابت کرده که برای تامین امنیت و منافع مردم با هیچ طرفی مصالحه نمی‌کند و شوخی هم ندارد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *