رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ماجرای نیمکت‌نشینی موسوی پس از حضور معروف در فنرباغچه

6:45 - 19 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۹۲۸
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
برخلاف ادعای رسانه‌ها، پیوستن سعید معروف به تیم والیبال فنرباغچه عامل نیمکت‌نشینی سید محمد موسوی در بازی‌های اخیر نبوده است.

- پس از تصمیم سعید معروف برای بازگشت به میادین والیبال و بازی‌های باشگاهی، کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران هفته پیش با عقد قراردادی رسمی به تیم فنرباغچه ترکیه پیوست تا در ادامه مسابقات لیگ ترکیه و همچنین رقابت‌های اروپایی به کمک این تیم سرشناس ترکیه‌ای بیاید.

پیوستن معروف به فنرباغچه در حالی رخ داد که پیشتر سید محمد موسوی به این تیم پیوسته بود تا به این ترتیب زوج ایرانی‌های فنرباغچه تکمیل شود. چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه پیوستن سعید معروف به فنرباغچه عامل نیمکت‌نشینی موسوی بوده است، چرا که طبق قوانین لیگ ترکیه تنها ۳ بازیکن خارجی از هر تیم می‌تواند در زمین حضور داشته باشد.

طبق قوانین لیگ والیبال در ترکیه، فقط ۳ بازیکن خارجی می‌توانند در یک بازی برای هر تیم بازی کنند و حضور بازیکن خارجی بیشتر در زمین غیرقانونی است. طبق این قانون که جنبه حمایتی از بازیکنان بومی ترکیه دارد، تیم‌ها محدودیتی برای خرید بیش از ۳ بازیکن خارجی ندارند و در صورت خرید چهارمین بازیکن خارجی باید مبلغی را به عنوان جریمه به فدراسیون ترکیه بپردازند. در شرایطی که تعداد بازیکنان خارجی یک تیم بیشتر شود، این مبلغ به صورت تصاعدی بالا می‌رود.

باتوجه به رقابت سخت فنرباغچه با تیم‌های گالاتاسرای، هالک بانک و زراعت بانک برای کسب عنوان قهرمانی لیگ ترکیه و همچنین روز‌های دشوار پیش‌رو در رقابت‌های اروپایی خرید بیش از ۳ بازیکن خارجی برای این تیم کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

در حال حاضر علاوه بر سعید معروف و سید محمد موسوی از ایران، یاسین لوآتی از فرانسه و هیدالگو از کوبا ۴ بازیکن خارجی فنرباغچه هستند و طبق قوانین این سرمربی خواهد بود کخه بر حسب نیاز نام ۳ بازیکن خارجی را در لیست بازی قرار خواهد داد؛ البته با توجه بازی‌های پیش روی فنرباغچه و همچنین نگاه به لیست بازیکنان ذخیریه در پست‌های مختلف به نظر می‌رسد بازی‌های کمتری نسبت به سایر خارجی‌ها به موسوی برسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *