رئیس کل دادگاه‌های عمومی وانقلاب تهران از مجتمع قضایی شهید فهمیده بازدید کرد

13:01 - 18 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۸۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگاه‌های عمومی وانقلاب تهران از مجتمع قضایی شهید فهمیده (ویژه اطفال و نوجوانان) بازدید کرد.

- یحیی جعفری در راستای بازدید‌های مستمر و هفتگی، از مجتمع قضایی شهید فهمیده (ویژه اطفال و نوجوانان) بازدید و ضمن دیدار و گفت‌وگوی چهره به چهره با همکاران قضایی و اداری و نشست تخصصی با قضات مجتمع در جریان آخرین وضعیت همکاران قرار گرفت.

رئیس کل محاکم تهران در نشست تخصصی با قضات مجتمع ضمن بررسی عملکرد شعب، از خدمات و زحمات همکاران تشکر کرد و ضمن شنیدن دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های همکاران قضایی در زمینه دادرسی اطفال و نوجوان بیان کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا در زمینه اطفال و نوجوانان بزهکار از ظرفیت‌های حداکثری نهاد‌هایی از قبیل سازمان بهزیستی، NGO‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) و پلیس استفاده شود تا رویکرد قضا زدایی را شاهد باشیم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی وانقلاب تهران از مجتمع قضایی شهید فهمیده بازدید کرد

جعفری گفت: در غالب موارد اعتقاد داریم اطفال و نوجوانان قبل از اینکه بزهکار باشند، بزه دیده هستند و عوامل اجتماعی، خانوادگی، تربیتی، بی سرپرستی و بد سرپرستی از علل بزهکاری این قشر ضعیف جامعه است که بدواً نیاز به چتر حمایتی در همه زمینه‌ها دارند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی وانقلاب تهران از مجتمع قضایی شهید فهمیده بازدید کرد

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این نشست، فعال سازی پلیس اطفال و نوجوانان و کارآمد سازی آن را یک ضرورت دانست و بیان داشت پیشگیری و تقویت واحد مراقبت بعد از خروج اطفال و نوجوانان بزهکار از کانون اصلاح و تریبت به منظور اصلاح، حمایت و پیشگیری از تکرار بزه و ناهنجاری یک امر مهم و ضروری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *