رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نتانیاهو در آستانه حذف از صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی

11:39 - 18 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۸۲۷
رسانه‌های رژیم صهیونیستی در حال گمانه زنی در مورد جانشین احتمالی نتانیاهو برای ریاست حزب لیکود هستند.
انتخابات داخلی حزب «لیکود» رژیم صهیونیستی به عنوان حزب متبوع «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر پیشین این رژیم در ماه می ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.
 
با در نظر داشتن پرونده‌های قضایی متعدد «نتانیاهو» و چالش‌های قانونی ناشی از آن‌ها برای او، گمانه زنی‌ها در مورد پایان دوره ریاستش بر این حزب مطرح است.
 
به گزارش «اسپوتنیک»، انتخابات مقدماتی بزرگترین حزب رژیم صهیونیستی در ماه می سال جاری میلادی برگزار می‌شود و رسانه‌ها در حال بحث و گمانه زنی درباره جانشینان احتمالی «نتانیاهو» هستند.
 
این در حالی است که احتمال توافق میان «نتانیاهو» و دادستان رژیم صهیونیستی بر سر کناره گیری هفت ساله او از عرصه سیاسی به ازای عدم تعیین مجازات زندان، پررنگ شده است.
 
«نتانیاهو» در حال حاضر به اتهام‌های ارتشا، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی در مجموعه‌ای از پرونده‌ها در حال محاکمه است.
 
به همین دلیل رسانه‌های رژیم صهیونیستی از چند گزینه برای جانشینی «نتانیاهو» در حزب «لیکود» نام می‌برند.
 
نیر بارکات
 
براساس نظرسنجی اخیر «کانال ۱۳» رژیم صهیونیستی، بیشتر حامیان «لیکود» بر این باور بودند که «نیر بارکات»، شهردار سابق قدس اشغالی باید جای «نتانیاهو» را به عنوان رئیس بزرگترین حزب رژیم صهیونیستی بگیرد.
 
البته منتقدانش او را به «به اندازه کافی محافظه کار نبودن» متهم می‌کنند و می‌گویند که او دستاورد سیاسی نداشته و در کابینه حضور نداشته است؛ مورد دوم، شانس او را برای جانشینی «نتانیاهو» کاهش می‌دهد.
 
یوسی کوهن
 
«یوسی کوهن»، رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، در نظرسنجی «کانال ۱۱» رژیم صهیونیستی حمایت ۱۲ درصد مشارکت کنندگان را به دست آورد.
البته احتمال جانشینی «کوهن» به دلیل این که او از متحدان نزدیک «نتانیاهو» بوده و رسوایی جنسی اخیرش کاهش یافته است.
 
یسرائیل کاتز
 
«یسرائیل کاتز»، وزیر حمل و نقل سابق رژیم صهیونیستی یا همان «بولدوزر»، کسی است که حمایت ۱۰ درصدی رای دهندگان «لیکود» برای ریاست حزب را دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *