دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان دیلم در بوشهر افتتاح شد

10:31 - 18 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۷۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دفتر خدمات الکترونیک قضایی با حضور رئیس دادگستری و معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار و برخی مسئولان شهرستان در بندر دیلم در استان بوشهر در دهه فجر راه اندازی شد.

 -دفتر خدمات الکترونیک قضایی با حضور رئیس دادگستری و معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار و برخی مسئولان شهرستان در بندر دیلم در دهه فجر راه اندازی شد.

رئیس دادگستری شهرستان دیلم در افتتاح و بهره برداری از دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان دیلم با تبریک دهه مبارک فجر گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با محوریت تسهیل مراجعات عموم مردم به منظور جلوگیری در اتلاف زمان چند سالی است که در جوار محاکم تأسیس شده ­اند.

مهدی بهشتیان بیان کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه‎ جویی در وقت و هزینه گروه‌های هدف، شفاف سازی فرایند‌های رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه و استفاده شهروندان از فرصت­های برابر با رفع موانع اداری راه‌اندازی شده اند.

بهشتیان بهبود خدمات رسانی را از اهداف مهم راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برشمرد و افزود: آرامش و حضور کمتر مردم در محاکم قضایی با تسریع و سهولت در رسیدگی پرونده از مهمترین ویژگی و مزیت‌های راه اندازی این دفاتر است.

وی افزود: دسترسی آسان‌تر مردم در فضای مناسب به خدمات الکترونیک قضایی، ثبت دادخواست‌های حقوقی، ثبت تجدید نظرخواهی، پیگیری روند رسیدگی به دعاوی،  ثبت اطلاعات و ارائه شناسه قضایی، ثبت نام و ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا به عنوان مقدمه‌ای برای ابلاغ الکترونیک و ثبت اظهارنامه از جمله خدماتی است که در این دفاتر به شهروندان ارائه می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *