معاون حقوقی قوه قضاییه: ضرورت افزایش امنیت ماموران نیروی انتظامی/ پیشنهاد اصلاح قانون استفاده از سلاح تقدیم مجلس شده است

7:57 - 18 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۷۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: پیشنهاد اصلاح قانون استفاده از سلاح توسط ماموران نیروی انتظامی تقدیم مجلس شده و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس است.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی  در گفت‌وگو با میزان در راستای رسیدگی به موضوع اصلاح قانون استفاده از سلاح توسط ماموران نیروی انتظامی اظهار کرد: پیشنهاد اصلاح این قانون تقدیم مجلس شده و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس است. با توجه به این که لایحه مذکور سبقه قضایی هم دارد، از رییس مجلس رسیدگی فوری به آن را درخواست کرده ایم.

وی در رابطه با تسریع روند رسیدگی به این موضوع، افزود: درخواست مطرح شدن این لایحه را در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس داشتیم که معاون مجلس اعلام کردند، بر اساس آیین نامه داخلی مجلس امکان اخذ این لایحه از یک کمیسیون و طرح آن در کمیسیون دیگر وجود ندارد، اما با تبادل نظر و همکاری این لایحه را تکمیل خواهیم کرد.

معاون حقوقی قوه قضاییه در رابطه با این موضوع تصریح کرد: با هم فکری برخی از کاشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین مدیر کل تدوین لوایح، بار دیگر لایحه را بررسی کرده و طی نامه‌ای خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری مجلس شورای اسلامی در جهت سرعت بخشیدن به موضوع شدیم.

وی با اشاره به حادثه شهادت افسر نیروی انتظامی در فارس، افزود: با توجه به حادثه اخیر و مطالبه مکرر مردم نسبت به رسیدگی به این موضوع، باید قانون به نحوی اصلاح شودکه امنیت برای کسانی که مسئول امنیت جامعه هستند فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: امنیت یک خواسته و نیاز عمومی است. در روایات نیز آمده است که همه مردم به سه چیز نیاز دارند: امنیت، عدالت و رفاه؛ بنابراین برای تامین امنیت ابزار و نیرو نیاز است، بی شک ماموران نیروی انتظامی که رابط عام دستگاه قضایی هستند باید از امنیت بالایی برخوردار باشند.

معاون حقوقی قوه قضاییه ضمن تسلیت شهادت مامور نیروی انتظامی در شیراز، خاطر نشان کرد: متعرضان به حافظان امنیت باید شدیدا مورد مجازات قرار بگیرند و قانون باید به نحوی اصلاح شود که کسی جرات تعرض و آسیب رساندن به حافظان امنیت کشور را نداشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *