چند نکته درباره حمله آمریکا به اقامتگاه سرکرده داعش

3:15 - 18 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۷۱۹
اظهارات ادعایی مقام‎های آمریکایی درباره حمله به اقامتگاه سرکرده گروه تروریستی داعش در سوریه همچنان مورد توجه کارشناسان است.

- آمریکا اخیرا مدعی شد که سرکرده داعش را کشته است، اما آیا این اقدام واقعی و تأثیر گذار است؟

آمریکایی‌ها همواره مدعی مبارزه با تروریسم بوده‎اند، اما خود تولید کننده گروه‌های تروریستی در غرب آسیا هستند. 

تشکیل گروه‌های تروریستی در اقصی نقاط جهان به ویژه منطقه استراتژیک غرب آسیا در دستور کار آمریکا قرار دارد.

برای آمریکا و رژیم صهیونیستی مطلوب است که منطقه غرب آسیا که ساختاری اسلامی دارد و منبع انرژی جهان است، همواره در آشوب و درگیری باشد، به همین خاطر شکل دهی به جریان‌ها و گروه‌های تروریستی آغاز شد و برخی رژیم‌های عربی در این فرایند نقش اصلی و مهمی را بر عهده داشتند.

بن لادن، سرکرده سابق القاعده که خاستگاه او از رژیم سعودی بود و پس از سال‌ها فعالیت و اقدامات در پاکستان در یک عملیات نظامی از سوی ارتش آمریکا کشته شد، آیا باعث پایان یافتن ترور و تروریسم در منطقه شد؟

ضمن آن که ادعای آمریکایی‌ها در قتل بن لادن در ابهام و تردید است چرا که هیچ عکس و فیلمی از کشته شدن او منتشر نکردند و مدعی شدند که جنازه او را به دریا انداختند!

ابوبکر البغدادی، سرکرده پیشین داعش نیز بنا بر ادعای آمریکایی‌ها به دست نیرو‌های این کشور کشته شد، اما سندی و مدرکی که نشان دهد آمریکایی‌ها اقدام به این کار کرده‎اند منتشر نشد و حتی عکسی از جنازه او دیده نشد.

کشته شدن ابوبکر البغدادی هم باعث نشد که داعش از بین برود.

آمریکا بنا بر ادعای خود، مشغول مبارزه با تروریسم در منطقه است و از سوی دیگر در حال کمک تسلیحاتی به آن‌هاست.

سلاح‌هایی که تروریست‌ها در سوریه و عراق به کار می‌برند از کجا تأمین می‌شود؟

در گزارشی که رویترز منتشر کرده پرده از حمایت شرکت‌های آمریکایی از تروریست‎ها در منطقه برداشته است، این رسانه نوشته؛ تعدادی از شرکت‌های داروسازی آمریکایی و اروپایی در حمایت مالی از تروریسم در عراق دست دارند.

با توجه به چنین گزارش‌هایی نمی‌توان به ادعای مقابله و مبارزه آمریکا را با تروریسم باور کرد؛ و اکنون پرسش مهم که در میان افکار عمومی جهان نیز نقش بسته این است که چرا با وجود نابودی سران تروریست‌های داعش در منطقه از ابوبکر البغدادی گرفته تا کشته شدن عبدالله قرداش معروف به ابوابراهیم القرشی، هیچ اتفاق مثبتی نمی‌افتد؟

تنها کافی است که آمریکا دست از مبارزه ظاهری و نمایشی خود با تروریست‌های منطقه بردارد، دولت‌ها و مردمی که کشورشان درگیر حضور تروریست‌ها خود به خوبی می‌توانند به مقابله و مبارزه با تروریست‌ها به ویژه داعش بپردازند و در کمترین زمان کار آن‌ها یکسره خواهد شد.

مشکل اساسی، دخالت‌های مخرب آمریکا در منطقه است و تا زمانی که نیرو‌های تین رژیم در منطقه حضور دارند نمی‌توان به نابودی تروریست‌ها امیدوار بود.

آمریکایی‌ها با کشتن سرکرده داعش نمایش بازی می‌کنند، نمایشی که نه ارزش نظامی دارد و نه ارزش میدانی در صحنه نبرد با تروریست‌های داعش در منطقه؛ و به این نکته باید توجه داشت که به خاطر برخی تحولات در جهان به ویژه حساس‌تر شدن بحران اوکراین که آمریکا و اروپا در نقش آتش بیار معرکه حاضر هستند، به تحریک روسیه می‌پردازند تا جنگ در منطقه رخ دهد، اصل ماجرای داعش و گروه‌های تروریستی در غرب آسیا کمرنگ شده و توجهات از روی آها به سوی اوکراین سوق پیدا کرده است.

حتی مسئله مهم فلسطین و یمن نیز با بازی آمریکایی‌ها در اوکراین، کم اهمیت‌تر از قبل شده و عربستان و امارات در یمن مشغول جنایت هستند و رژیم صهیونیستی نیز در فلسطین مشغول سرکوب و کشتار مردم فلسطین است.

قدر مسلم وجود داعش و ماهیت آن در منطقه به وضعیت و شرایط کشور‌های هدف بستگی دارد.

تا زمانی که سوریه و عراق از یک ثبات نسبی قابل قبول برخوردار نشوند، گروه‌ای تروریستی همچون داعش در این دو کشور فعال خواهند ماند و ثبات سیاسی در عراق و سوریه نیز بستگی به خروج آمریکا از این کشور‌ها دارد.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *