رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بورل: پایان سریع مذاکرات برجامی نیازمند حسن نیت طرفین است

8:48 - 17 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۵۱۸
موضع گیری‌ها و گمانه زنی‌ها پیرامون مسیر مذاکرات وین در آستانه آغاز دور نهم این مذاکرات افزایش یافته است.
«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در آستانه آغاز دور نهم مذاکرات وین پیرامون لغو تحریم‌های ایران، بازگشت کامل به اجرای برجام را نیازمند حسن نیت و روحیه سازش طرفین دانست.
 
«بورل»، با انتشار توییتی پس از برقراری تماس تلفنی با «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان، نوشت «تماس مهمی با امیرعبداللهیان در آستانه از سرگیری مذاکرات برجامی در هفته آینده در وین داشتم؛ برای پایان سریع مذاکرات و بازگشت به اجرای برجام نیازمند تلاش‌های با حسن نیت و روحیه سازش از جانب همه طرفین است.»
در همین حال، به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، تروئیکای اروپایی شامل کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه‌ای مشترک از اقدام آمریکا مبنی بر بازگرداندن معافیت‌های تحریمی مرتبط با ایران استقبال کردند.
 
این سه کشور اروپایی عضو برجام ادعا کردند که این اقدام بحث‌های فنی لازم برای حمایت از مذاکرات وین جهت لغو تحریم‌های ایران را تسهیل می‌کند.
 
کشورهای اروپایی همچنین «از ایران خواستند هرچه سریع‌تر از این فرصت استفاده کند؛ زیرا زمانبندی معافیت بر دیدگاه مشترک تروئیکای اروپایی با آمریکا مبنی بر باقی ماندن زمان اندک برای دستیابی به نتیجه از مذاکرات وین تاکید می‌کند.»
 
مذاکرات وین پیرامون لغو تحریم‌های ایران از آوریل ۲۰۲۱ تاکنون در هشت دور برگزار شده است.
 
براساس اعلام اتحادیه اروپا دور نهم این مذاکرات در روز‌های آتی آغاز می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *