بازار نفت و گاز ایران برای جهان غرب مهم است/ وجود ظرفیت‌های بالقوه در حوزه صنایع نفت و گاز کشور

8:00 - 17 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۴۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
کارشناس انرژی بابیان اینکه بازار نفت و گاز ایران بازاری مهم برای جهان غرب است، عنوان کرد: اگر گفت وگو‌های وین هرچه سریعتر به توافق برسد قطعا آثارش را در بحث صنایع نفت و گاز ایران خواهیم دید.

رضا پاکدامن در گفت‌وگو با میزان، درباره سناریو‌های بازار نفت در پی توافق ایران در مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: ابتدا باید توجه کنیم که شرایط جهانی بازار نفت و انرژی به چه صورت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحران روسیه با غرب و یا با ناتو در قضیه اوکراین یک شرایط خاصی را رقم زده است.

کارشناس انرژی گفت: روسیه با گروگانگیری اروپا برای تامین گاز آن، به دنبال این است تا اروپا و غرب نتوانند مواضع قاطعی را علیه آن‌ها  اعمال کنند.

پاکدامن افزود: از طرفی آمریکا و غرب توجه دارند که اگر این بحران تشدید شود و هرگونه تاخیری در تامین انرژی اروپا توسط روسیه صورت گیرد، یک شوک بزرگی به تامین انرژی اروپا وارد خواهد شد و از طرفی نیز بازار نفت و گاز جهان نیز دستخوش تغییرات قیمتی خواهد شد و همچنین صنایع و زندگی مردم  اروپا نیز آسیب خواهد دید.

وی بابیان اینکه بازار نفت و گاز ایران بازاری مهم برای جهان غرب است، عنوان کرد: اگر گفت‌وگو‌های وین هرچه سریعتر به توافق برسد قطعا آثارش را در بحث صنایع نفت و گاز ایران خواهیم دید.

کارشناس انرژی تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالقوه در حوزه صنایع نفت و گاز کشور، این صنعت می‌تواند نیاز‌های بازار جهانی را تامین کند و از طرفی نیز می‌تواند با افزایش صادرات به قیمت‌های جهانی نیز کمک کند.

پاکدامن ادامه داد: صنعت نفت ما یک صنعت پیشرانی است که می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی را ایجاد کند و هم به جذب سرمایه گذاران خارجی کمک کند.

وی اظهار کرد: همچنین ظرفیت‌های موجود در صنعت نفت می‌تواند به درآمدزایی دولت کمک کرده تا دیگر در بحث بودجه کسری وجود نداشته باشد.

 


برچسب ها: برجام نفت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *