رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مشمولان مقیم خارج چگونه می‌توانند به داخل کشور تردد کنند؟

13:54 - 16 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۳۲۷
در این گزارش شرایط ورود و خروج مشمولان مقیم خارج از کشور را بخوانید.
کلیه مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج از کشور که حداقل ۳ سال درخارج از کشور اقامت داشته باشند می‌توانند در هرسال حداکثر دوبار و در مجموع به مدت ۳ ماه به داخل کشور تردد کنند.

مشمولان غایب مقیم خارج جهت دریافت مجوز تردد باید به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت مراجعه و گذرنامه آن‌ها پس از احراز شرایط، ممهور به مهر تردد با عنوان «اجازه تردد مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج از کشور» شود.

ضروری است که در متن اجازه تردد، به شماره و تاریخ ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز استناد شود.

مشمولانی که در اجرای مقررات مربوط برای ادامه تحصیل از کشور خارج شده و دارای معافیت تحصیلی خارج از کشور هستند، در شمول این مصوبه نیستند و حسب مورد از تسهیلات تردد دانش آموزی یا دانشجویی استفاده خواهند کرد.

فرزندان مشمول ماموران ثابت دولت در خارج از کشورکه به جهت همراهی با والدین، دارای مجوز خروج از سازمان وظیفه عمومی هستنند نیز در شمول این مصوبه نبوده بلکه می‌توانند در طول مدت ماموریت والدین مطابق مجوز صادره، اقدام به تردد کنند.

چنانچه مشمولان وظیفه از شمول مقررات مربوط خارج شوند در صورت عدم سابقه تردد در مهلت معرفی، ثبت اتمام معافیت تحصیلی آن‌ها در سامانه وظیفه عمومی، ضبط وثیقه مربوط به تحصیل آن‌ها به نفع دولت می‌توانند از مهر ویژه تردد بهره‌مند شوند و با آن‌ها برابر این مصوبه رفتار خواهد شد.

گفتنی است که مهلت اجرای این مصوبه تا پایان سال ۱۴۰۰ است.
 

شرایط مشمولان برای اقامت در خارج از کشور

 
مشمولانی که عدم سابقه تردد در مهلت معرفی دارند و دارای اقامت خارج از کشور با شرایط زیرباشند درشمول مقررات تردد قرار می‌گیرند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *