رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش داد و ستد‌ در بازار طلا وسکه/ قیمت طلا و سکه نزولی شد

13:10 - 16 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۳۱۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: در بازار داخلی قیمت ارز برخلاف افزایش قیمت جهانی در حال کاهش بوده بنابراین کاهش قیمت ارز باعث شده است قیمت طلا و سکه با کاهش همراه باشد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با میزان، درباره روند قیمت هفته گذشته طلا نسبت به امروز و همچنین حباب سکه و عواملی که در انس (واحد جِرم - «ounce») جهانی سکه مؤثر بوده است، گفت: طی هفته گذشته تاکنون قیمت انس جهانی با افزایش همراه بوده زیر قیمت نفت روند افزایشی داشته است.

وی افزود: هر انس طلا امروز به هزار و ۸۰۹ دلار رسیده که نسبت به هفته گذشته ۱۷ دلار افزایش قیمت داشته است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر بیان کرد: در بازار داخلی قیمت ارز برخلاف افزایش قیمت جهانی در حال کاهش بوده بنابراین کاهش قیمت ارز باعث شده است قیمت طلا و سکه با کاهش همراه باشد.

کشتی آرای اظهار کرد: قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته بدین صورت است که قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده که به نسبت به هفته گذشته ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت سکه طرح جدید با ۱۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان بوده و به نسبت به هفته گذشته ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را داشته است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر عنوان کرد:  نیم سکه با ۱۲۰ هزار تومان کاهش در حال حاضر ۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان بوده و ربع سکه با حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش در حال حاضر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

وی در ادامه گفت: سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی با ۲۰ هزار تومان کاهش در حال حاضر دو میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بوده و هر مثقال طلا با حدود ۲۸۰ هزار تومان کاهش در حال حاضر ۵ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان است.

کشتی آرای بیان کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با حدود ۲۵ هزار تومان کاهش در حال حاضر یک میلیون و ۱۹۳ هزار تومان معامله می‌شود.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اظهار کرد: در حال حاضر حباب سکه در محدوده ۱۵۰ هزار تومان بوده و متغیر است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در مواقعی که بازار رو به کاهش است داد و ستد‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند و معاملات نیز با احتیاط انجام می‌شود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *