پروژه بومی‌سازی سیستم کنترل توربوکمپرسور به بهره‌برداری رسید

11:54 - 16 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۳۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
پروژه بومی‌سازی سیستم کنترل توربو کمپرسور (NP) مجتمع تاسیسات تقویت فشار گاز پتاوه در نزدیکی شهر یاسوج همزمان با چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

- به نقل از شانا،  مهدی جمشیدی‌دانا در آیین بهره‌برداری از پروژه بومی‌سازی سیستم کنترل توربوکمپرسور (NP) مجتمع تاسیسات تقویت فشار گاز پتاوه، ضمن تبریک چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در این باره گفت: کارشناسان ابزار دقیق و تعمیرات اساسی منطقه ۲ عملیات انتقال گاز با تکیه بر توان علمی و خودباوری، اقدام به خلق سیستم کنترلی پیشرفته و کامل بومی‌سازی شده بر اساس نیاز توربین‌های گازی از نوع توربوشفت کردند.

وی افزود: سیستم کنترلی توربو کمپرسور (NP) یک نسخه پرمحتوا و ارزشمند نرم‌افزاری کامل داخلی و پیشرفته است که بدون هیچ‌گونه ابهامی، هم‌اکنون به دست کارشناسان ابزار دقیق منطقه ۲ عملیات انتقال گاز با خلاقیت و نوآوری توانسته در مسیر بهبود، گامی مهم و اساسی بردارد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: به کارگیری هر چه پیشرفته‌تر سیستم‌های کنترلی، طول عمر بیشتر، بازده بالاتر و آلایندگی محیط زیستی کمتر و حفاظت کارآمدتر را به همراه دارد همچنین سرعت عمل و دقت بهره‌برداران را نیز به‌دنبال خواهد داشت.

جمشیدی‌دانا ادامه داد: یکی از روش‌های افزایش بهره‌وری و بازدهی مناسب در صنعت انتقال گاز، طراحی سیستم‌های جدید یا ارتقای سیستم‌های موجود است که در این میان، توربین‌های گازی یکی از پرکاربردترین‌ها در انتقال گاز، به‌عنوان حرکت‌دهنده انواع کمپرسور، پمپ یا ژنراتور‌ها به‌کار گرفته می‌شود.

وی همچینن بیان کرد: پس از ماه‌ها تلاش و مطالعه و تحقیق، پایش نمودارها، گراف‌ها و تجزیه و تحلیل، سرانجام کارشناسان توانستند یک طرح جامع کنترلی، روزآمد شده که دربرگیرنده تازه‌ترین نسخه کنترلی پیشرفته باشد را شبیه‌سازی کنند.

 

 


برچسب ها: گاز شرکت ملی گاز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *