صبحانه‌ات را عوض کن!

0:50 - 17 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۲۹۱
صبحانه یکی از وعده‌های اصلی و مهم برای بدن انسان است. متخصصان می‌گویند بهتر است برای این وعده از صبحانه‌های گرم و مقوی استفاده کرد.

_ روزنامه همشهری نوشت: اجازه بدهید خلاف جهت ۸۰ میلیون ایرانی شنا کنم و بگویم صبحانه‌های نان لواش، پنیر و چای‌شیرین را تمام کنید. دست‌کم به سلامتی خودتان رحم کنید و این تکرار روزانه را کنار بگذارید. صبحانه در همه سبک‌های تغذیه‌ای شناخته‌شده دنیا، مهم‌ترین وعده روزانه محسوب می‌شود که نقش مهمی در سلامت اعضای بدن دارد. مهم‌ترین عضوی که در ابتدای روز به تغذیه مفید نیاز دارد، مغز است. مغز عضوی گرم و خشک است که رسوخ هرگونه سردی و رطوبت می‌تواند برای بخش‌های حیاتی آن مضر باشد.

حالا به غذایی که برای تغذیه صبحانه آن درنظر گرفته‌اید نگاه کنید: نان سفید لواش فاقد هرگونه سبوس و سرد. پنیر با میزان معتنابهی سردی و رطوبت و چای که افزایش‌دهنده سطح رطوبت زیادی در بدن است. در واقع ما هر روز با چنین صبحانه‌ای به مغز خود بدترین صبحانه ممکن را تحویل می‌دهیم و انتظار داریم بهترین تصمیمات را برایمان بگیرد. این سبک را کنار بگذارید و از ارده و شیره، عسل، خرما، گردو و صبحانه‌های گرم ایرانی مثل کالجوش و اشکنه استفاده کنید.


برچسب ها: تغذیه صبحانه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *