رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مواد شوینده گران می‌شود؟

11:08 - 16 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۲۸۶
بررسی قیمت مواد شوینده در ۲ سال اخیر نشان می‌دهد قیمت مصوب این مواد بار‌ها افزایش یافته است، اما با نزدیک شدن به عید و افزایش مصرف مسئولان صنفی این حوزه هرگونه تغییر قیمتی را غیرمجاز اعلام کرده‌اند.

_ روزنامه همشهری نوشت: سال گذشته قیمت مصوب این مواد ۳‌بار بالا رفت چراکه با افزایش مصرف این مواد به‌دلیل کرونا از یک‌سو و وارداتی بودن مواداولیه برخی از این محصولات، هزینه تولید افزایش یافته و تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده بود. این محصولات امسال هم در تابستان یک‌بار افزایش قیمت داشتند، اما بعد از آن و به‌ویژه حالا که بازار شب عید را پیش‌رو داریم، مسئولان صنفی این حوزه هرگونه تغییر قیمتی را غیرمجاز اعلام کرده‌اند. در حال حاضر میانگین قیمت اسپری‌های چندمنظوره حدود ۳۰ هزار تومان و قیمت این محصولات در برند‌های مختلف بین ۲۲ تا ۴۷ هزار تومان متغیر است.

مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد از اسفندماه سال گذشته تا امروز قیمت شوینده‌ها بین ۲۶ تا ۶۰ درصد افزایش داشته است. به‌طور مثال محلول هوم‌پلاس از ۲۳.۵۰۰ به ۳۹ هزار تومان رسیده و دامستوس ۳۰ هزار تومانی حالا ۴۷.۵۰۰ به فروش می‌رسد. قیمت ۱۰۰ هزار تومانی محلول گندزدای داتیس هم از نکات جالب بازار شوینده‌هاست.

مواد شوینده گران می‌شود؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *