گوترش: المپیک فرصتی است برای نمایش تحقق صلح و همبستگی

19:02 - 15 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۲۰۴
دبیر کل سازمان ملل گفت: بازی‌های المپیک فرصتی است تا نشان دهیم صلح، وحدت و همبستگی امکان پذیر است.

-آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل بعد از دیداری که با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک در چین داشت، گفت: بازی‌های المپیک فرصتی است تا نشان دهیم صلح، وحدت و همبستگی امکان پذیر است. در این لحظه بیش از هر زمان دیگری نیاز به پیام اتحاد و همبستگی که پیام بازی‌های المپیک است، احساس می‌شود.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: در شرایطی که شاهد عبارت هایی همچون پوپولیسم، نژادپرستی، بیگانه هراسی، مسلمان ستیزی و یهودی ستیزی هستیم، حضور در این مکان و در کنار ورزشکارانی که از تمامی فرهنگ ها، کشورها، اقوام و مذاهب هستند، پیامی فوق العاده است. این رقابت‌ها حاوی پیام مدارا، احترام متقابل و پیامی است که در آن ثابت شده است می‌توان جوانمردانه رقابت کرد و در عین حال برادر بود. ما در جهان به این امر نیاز داریم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: البته در دنیا رقابت وجود دارد، اما آن رقابت لزوما به معنای دشمنی نیست. این رقابت باید به جهان اجازه دهد تا دور هم جمع شود و با چالش‌های عظیم امروز مانند ویروس کرونا، تغییرات آب و هوا و نابرابری مقابله کند و پیام بازی‌های المپیک این است. آتش بس المپیک مهم‌ترین و باستانی‌ترین نماد اهمیت صلح است. من چند روز پیش این فرصت را داشتم که با استناد به آتش بس المپیک از اتیوپیایی‌ها بخواهم تا به جنگ خاتمه دهند.

دبیر کل سازمان ملل افزود: زمانی که ما شاهد درگیری‌های بسیاری در سراسر جهان هستیم، اهمیت برگزاری بازی‌های المپیک را بیشتر متوجه می‌شویم. در این بازی‌ها همه کشور‌ها حتی آن‌هایی که متأسفانه در شرایط جنگی هستند حضور دارند و این بازی‌ها فرصتی است که نشان دهیم صلح، وحدت و همبستگی امکان پذیر است.

گوترش همچنین در پیامی به همه ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی شرکت کننده در بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲ تبریک گفت و اظهار داشت: روح المپیک روح صلح، احترام متقابل و درک یکدیگر است. ورزشکاران جوان این ویژگی‌ها را مجسم می‌کنند و الهام بخش همه ما هستند.این روحیه فراتر از این المپیک باشد تا به همه شرکت کنندگان و بینندگان یادآوری کنیم که ما عضو یک خانواده انسانی هستیم.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: هیچ محدودیتی برای آنچه می‌توانیم با همکاری یکدیگر به دست آوریم مانند صلح، حقوق بشر زندگی سالم و رفاه برای همه وجود ندارد. بگذارید روح بازی جوانمردانه و همبستگی در سراسر بازی‌های المپیک و فراتر از آن تجلی یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *