صمصامی: با شرایط بدی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شدیم/ فرناندز باید چه کار دیگری می‌کرد تا تحسینش کنند؟

10:07 - 19 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۱۶۲
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
ملی‌پوش هندبال ایران گفت: در بین مربیان خارجی که به ایران آمده‌اند، فرناندز جزو مربیانی بود که نه تنها دانش فنی خوبی داشت، بلکه بازیکنان هم با جان و دل برای او بازی می‌کردند.

مهرداد صمصامی در گفت‌وگو با میزان، درباره سطح کیفی رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا، اظهار داشت: از آنجایی که تنها ۵ تیم سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب می‌کردند، تمامی تیم‌های مدعی با آمادگی کامل و تمام توان در این مسابقات حاضر شده بودند و فقط تیم ملی ژاپن به دلیل ابتلای ۱۱-۱۲ بازیکنش به بیماری کرونا، از حضور در قهرمانی آسیا کنار کشید. تک تک بازی‌ها سخت بود، اما ایران تیمی یکدل، منسجم و تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه بود که در نهایت توانستیم سهمیه مسابقات جهانی را بگیریم.

وی با اشاره به شرایط بد تیم ملی هندبال پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، خاطرنشان کرد: واقعا با شرایط بدی اعزام شدیم و حتی کارشناسان و هندبالی‌ها پیش‌بینی کسب سهمیه را نمی‌کردند، چه برسد به این که هندبال ایران را در جمع ۴ تیم برتر آسیا ببینند. منظور از شرایط بد در هنگام اعزام اینست که در هنگام اعزام به عربستان از ۱۸ بازیکن تنها ۱۳ بازیکن اعزام شدند و ۵ نفر دیگر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در ایران ماندند. ۲ نفر از این بازیکنان دو روز بعد آمدند، یک نفر روز سوم و یک نفر هم چهار روز بعد به تیم اضافه شد؛ حتی افشین صادقی پیش از بازی با کویت به عربستان رسید.

ملی‌پوش هندبال ایران افزود: قبل از اعزام کسی شانس جهان شدن را هم برای هندبال متصور نبود و حتی می‌شنیدیم که برخی کارشناسان مدعی بودند که تیم ملی هندبال نباید عازم مسابقات قهرمانی آسیا شود، اما خدا را شکر رفتیم و سهمیه جهانی را هم کسب کردیم. باید همینجا از زحمات فدراسیون هندبال، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی که با جان و دل تلاش کردند، تشکر کنم.

صمصامی درخصوص عملکرد فنی مانوئل فرناندز در زمان هدایت تیم ملی هندبال، گفت: نباید از عملکرد فنی فرناندز در کسب این سهمیه جهانی غافل شویم. در بین مربیان خارجی که به ایران آمده‌اند، وی جزو مربیانی بود که نه تنها دانش فنی خوبی داشت، بلکه بازیکنان هم با جان و دل برای او بازی می‌کردند و تمام دستوراتش را در زمین پیاده می‌کردند. فرناندز از نظر فنی و همچنین اخلقی فردی بسیار حرفه‌ای بود و در لحظات حساس بازی‌های مختلف کار‌هایی کرد که همه به چشم دیدند. واقعا برایم عجیب است که برخی کارشناسان ادعا می‌کنند که از فرناندز چیز فنی ندیدند؛ چرا که من به عنوان بازیکن فهمیدم وی در لحظات حساس چه اقدامات خوب و موثری انجام می‌دهد.

این هندبالیست تیم ملی تصریح کرد: واقعا یک مربی باید چکار کند که او را تحسین کنند. در بازی با کویت و عراق با اینکه بازیکنان تلاش زیادی انجام دادند، اما شرایط سخت شده بود و همین تدابیر تاکتیکی فرناندز و دستورش بر دفاع باز باعث شد تا پیروز بازی شویم. یک مربی باید چگونه توانایی‌های خودش را نشان دهد. آنالیز‌های دقیق فرناندز از حریفان، باعث شد تا شناخت کامل مقابل رقبا بازی کنیم. از آینده کاری فرناندز در ایران و تصمیم فدراسیون هندبال باخبر نیستم، اما چیز‌های زیادی از وی یاد گرفتم. فرناندز زحمت زیادی کشید و با اینکه خیلی‌ها امیدی نداشتند، در بین ۴ تیم برتر آسیا قرار گرفتیم.

صمصامی در پایان گفت: پس از جهانی شدن بانوان هندبالیست ایران، به نظرم جهانی شدن تیم ملی هندبال مردان دومین خبر خوش برای جامعه هندبال در سال اخیر است. امیدوارم هندبال ایران به روز‌های اوجج خود برگردد تا بتوانیم در بازی‌های آسیایی هانگژو و رقابت‌های قهرمانی جهان خوش بدرخشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *