رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین وضعیت پرونده‌های کثیرالشاکی گلستان تشریح شد

7:55 - 15 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۰۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گلستان آخرین وضعیت پرونده های کثیرالشاکی موج‌های آبی و پتروشیمی را تشریح کرد.

حیدر آسیابی در گفت‌وگو با میزان،درباره پرونده موج‌های آبی اظهار کرد: بنا بود تا چند سال پیش پروژه استخر موج‌های آبی راه‌اندازی  و در کنار آن هم تعدادی مجتمع تجاری احداث شود، اما از آنجایی که این پروژه نیمه تمام ماند پرونده‌ای با شکایت ۳۰۰ شاکی تشکیل شد.

 
رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه این پرونده جزو پرونده‌های کثیرالشاکی استان است گفت:  برای رسیدگی به این پرونده رئیس قوه قضائیه اختیارات لازم را به استان تفویض کرد.
 
وی ادامه داد: بر این اساس بنا شد تا استان این اختیار را داشته باشد تا بتوانیم دادگاهی ویژه برای بررسی ویژه این پرونده تشکیل دهیم.
 
آسیابی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رسیدگی به این پرونده بیان کرد: یک هفته بعد از سفر رئیس قوه قضاییه به استان بنده خود به گنبد کاووس مراجعه کردم و جلسه‌ای با حدود ۱۵۰ نفر از شکات پرونده  تشکیل شد  و  پس از تبادل نظری ۳ ساعته شکات به این نتیجه رسیدند که پروژه تکمیل شود.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه پروژه موج‌های آبی حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است اظهار کرد: به دنبال مذاکرات  صورت گرفته با متهم پرونده و پس از بررسی‌های بسیار به این نتیجه رسیدیم که به متهم  یک سال زمان دهیم تا او این پرونده را تکمیل کند.
 
وی ادامه داد: در همین راستا دو برابر حقوق شکات از متهم وثیقه اخذ شده است و با اخذ وثیقه او را از زندان آزاد کردیم و هم‌اکنون پروژه پس از آزادی متهم شروع به کار کرده و عملیات عمرانی آن مجددا از سر گرفته شده است.
 
آسیابی با بیان اینکه این پروژه هر سه ماه یکبار از سمت بنده مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: بنا شد تا طبق قولی که متهم داده است این پروژه ظرف مدت یکسال به نتیجه برسد و اگر  بنا به هر علتی ظرف یک سال متهم این پرونده از انجام تعهدات خود سر باز زند و تخلف کند با تشکیل دادگاه ویژه نسبت به احقاق حق شکات عمل خواهد شد.
 
وی  اشاره به پرونده کثیرالشاکی پتروشیمی گلستان نیز اظهار کرد: این پرونده بیش از ۹۰ هزار سهامدار دارد و حدود یک سال و نیم است که برای این شرکت تشکیل پرونده شده است.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه پیگیری این پرونده در سفر استانی رئیس قوه قضاییه به گلستان مورد تأکید قرار گرفت، گفت: رئیس قوه قضاییه اختیاراتی را به استان تفویض کرد تا دادگستری  بتواند این پرونده را تعیین و تکلیف کند.
 
وی ادامه داد: پس از دستور رئیس قوه قضاییه گزارشی را برای وی ارسال کردیم و رئیس قوه قضاییه اختیاراتی را به دادگستری واگذار کرد.
 
آسیابی با اشاره به موضوعات مورد تأکید رئیس قوه قضاییه درباره پرونده پتروشیمی گلستان اظهار کرد: تأکید رئیس قوه قضاییه راه‌اندازی مجدد این مجموعه بود و دادگستری هم این موضوع را مورد پیگیری قرار داد.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: به دنبال این بازدید جلسه‌ای با نمایندگان مجلس برگزار کردیم و ابعاد پرونده را که می‌تواند منجر به راه‌اندازی مجدد مجموعه شود مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه درخواست اعزام هیئت کارشناسی برای بازدید از پروژه را داشتم، گفت: درخواست داشتم تا تمامی ابعاد پرونده مورد بررسی قرار گیرد و شرکت پتروشیمی کشور درباره فروز پرونده نظر خود را اعلام کند.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: یک فرض این بود که هلدینگ جدیدی از سوی شرکت پتروشیمی انتخاب شود تا پروژه را به نتیجه برساند و سپس نتیجه‌گیری بر این شد که اگر این اتفاق رخ ندهد از آنجایی که قرار بود شرکت از ابتدا توسط دولت اداره شود خود دولت، وزارت نفت و صنایع پتروشیمی پروژه را  دست بگیرند و با مشارکت بخش دولتی آن را اداره کند.
 
وی تصریح کرد: هم‌اکنون منتظر نتیجه کارشناسی شرکت پتروشیمی ایران  هستیم.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *