رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مهمترین اهداف دادگستری یزد از زبان رئیس کل این نهاد قضایی

12:58 - 14 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۹۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد جلب اعتماد عمومی، ارتقای رضایت ارباب رجوع و توسعه فرهنگ صلح و سازش را از مهمترین اهداف این دادگستری عنوان کرد و گفت: تکریم مراجعین و اهتمام به دستورالعمل حفظ کرامت انسانی می‌تواند ما را در شاخص جلب اعتماد و ارتقای رضایتمندی کمک کند.
- غلامعلی دهشیری در نشست آموزش مدل تعالی دادگستری استان یزد گفت: رصد فرهنگی همراه با شناسایی اولویت‌های واقعی و مرتبط با واقعیات این نهاد از کارکرد‌های اصلی مهندسی فرهنگی قوه قضاییه در شورای حل اختلاف است.

وی موفقیت و ارتقای سطح سلامت و کارآمدی دادگستری یزد را از اهداف مدل تعالی برشمرد و بیان کرد: این امر با دقت و سلامت در طراحی و تحقق مهندسی فرهنگی و رصد نیاز‌ها و اولویت‌های همگون با مسئولیت‌های حرفه‌ای و اجتماعی این نهاد تحقق می‌پذیرد.

این مقام قضایی، ارزشمند‌ترین و کمیاب‌ترین عنصر هر دستگاه را منابع انسانی آن دستگاه دانست و گفت: هرگونه برنامه ریزی و هزینه کرد در این زمینه، سرمایه گذاری بر روی اثر گذار‌ترین عنصر سازمان است چراکه تعالی دستگاه در گروه تعالی منابع انسانی آن سازمان است.

وی جلب اعتماد عمومی، ارتقای رضایت ارباب رجوع و توسعه فرهنگ صلح و سازش را از مهمترین اهداف دادگستری یزد عنوان کرد و گفت: تکریم مراجعین و اهتمام به دستورالعمل حفظ کرامت انسانی می‌تواند ما را در شاخص جلب اعتماد و ارتقای رضایتمندی کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، در ادامه با تبریک ایام الله دهه فجر و بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک موهبت عظیم الهی و بشارت‌دهنده فصل جدیدی از حیات بشر در کره خاکی است که مایه سربلندی ایران و ایرانیان در جهان و عامل اصلی عزت و عظمت ملت ایران و باعث پیشرفت ایرانیان طی چهار دهه اخیر در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه این انقلاب قدم به قدم، با نفس، صدا و رأی مردم پیش رفته است،گفت: این مردم قدر علم، معرفت، آگاهی، اخلاق و معنویت را خوب می‌دانند و حق نعمت الهی، امامین انقلاب را با همراهی حضور در صحنه‌های انقلاب و ولایت پذیری ادا کرده اند.

دهشیری ادامه داد: با گذشت ۴۳سال از عمر انقلاب، باید خدا را شاکر بود که توفیق خدمت در مسیر اجرای عدالت و تکریم و رضایت مردم را عنایت کرده تا بتوان نقش مهمی را در سیر تکاملی انقلاب و تعالی نظام و کشور ایفا کرد.

شایان ذکر است در این نشست که با حضور دو نفر از مدیران و اساتید مرکز توسعه حل اختلاف کشور برگزار شد، روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان نیز به بیان دغدغه‌ها و نظرات خود پرداختند.
 

برچسب ها: یزد تکریم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *