همدانی: تمام دنیا روی فوتبال ما حساب ویژه‌ای باز خواهند کرد/ انتقادات از تیم ملی منصفانه نیست

9:45 - 15 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۹۷۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم ملی گفت: ما بدون هیچ باختی به جام جهانی صعود کردیم و این باعث می‌شود تمام دنیا روی ما حساب ویژه‌ای باز کنند.

ستار همدانی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق و امارات و صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: به تمام مردم ایران و عاشقان تیم ملی تبریک می‌گویم. همچنین از بازیکنان، کادر فنی، مجموعه فدراسیون فوتبال و تمام کسانی که در راه این صعود زودهنگام و شادی مردم ایران تلاش کردند تشکر میکنم. عراق با وجود حواشی زیاد و تغییراتی که در این مدت داشت و همانند سال‌های گذشته نبود، اما با تمام مشکلاتش همواره رقیبی مهم و با انگیزه مقابل ما بوده و فوتبالی فیزیکی و محکم در برابر ما به نمایش گذاشته است، در برابر امارات هم با وجود ۱۰ نفره شدن عملکرد بسیار خوبی داشتیم. به طور کلی ما بدون هیچ باختی به جام جهانی صعود کردیم و این باعث می‌شود تمام دنیا روی ما حساب ویژه‌ای باز کنند.

پیشکسوت تیم ملی درباره اهمیت روند آماده سازی تیم ملی و بازی‌های تدارکاتی گفت: ما نباید از برنامه‌ریزی و تدارک مناسب برای تیم ملی غافل شویم، باید در این مدت باقی مانده تا جام جهانی با تیم‌هایی از سراسر دنیا خصوصا قاره‌های اروپا، آمریکای جنوبی و آفریقا دیدار تدارکاتی داشته باشیم و ملی‌پوشان را آماده‌تر کنیم.

وی ادامه داد: از همین حالا باید به فکر رایزنی‌ها و نامه نگاری‌های متداول برای هماهنگی بازی‌های تدارکاتی خوب باشیم و با مذاکرات قوی این فضا را برای تیم ملی ایجاد کنیم شعار فیفا این است که سیاست از فوتبال جداست و ما هم نباید وارد چالش‌های سیاسی شویم.

هافبک اسبق تیم ملی در رابطه با عملکرد دراگان اسکوچیچ در فوتبال ایران و انتقاداتی که همچنان از سوی برخی کارشناسان به آن وارد است، عنوان کرد: اسکوچیچ تیم ملی را در شرایط بسیار پر حاشیه پس از ویلموتس تحویل گرفت و با مدیریت صحیح و اصولی خود به این تیم وحدت و انسجام بخشید. برای مثال او در قضیه طارمی برخوردی مناسب و اصولی انجام داد و هر گاه لازم بوده از بازیکنان خود حمایت کرده و به موقع با آنها برخورد هم داشته است. به نظرات کارشناسان احترام می‌گذارم، اما این به معنای تایید سخنان آنها نیست. شاید گروه ما نسبتا آسان بود، اما عراق همان تیمی است که همواره گریبانگیر ما شده و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ ما را حذف کرده است. صعود به جام جهانی با چنین شرایطی نشان از قدرت ماست و انتقاداتی که به تیم ملی می‌شود منصفانه نیست. اسکوچیچ زحمات زیادی برای فوتبال ما کشیده و نباید کاری کنیم خاطرات بدی از کشور ما داشته باشد و وقتی اسم ایران آمد از آن به نیکی یاد کند. برخی از سخنان و رفتار‌ها شایسته فرهنگ کشور ما نیست و باید به نحوی با این مربی رفتار شود که خاطرات خوب و شیرین در ذهنش حک شود.

وی در پاسخ به اینکه «آیا باید در جام جهانی هم به اسکوچیچ اعتماد کنیم یا خیر؟» پاسخ داد: در حال حاضر هدایت تیم ملی در جام جهانی حق طبیعی اسکوچیچ است، اما در سوی دیگر قضیه هم فوتبال‌دوستان علاقه دارند تا شخصی روی نیمکت تیم ملی بنشیند که صاحب سبک و نام آشنا باشد و باعث ترس رقبا و نگاه ویژه‌ی همه به ایران باشد. در جام جهانی ۲۰۱۸ دیدیم بازیکنان تیم ملی پرتغال برای رخصت گرفتن و ادای احترام به سمت کی‌روش آمدند و جایگاه و اعتبار سرمربی تیم ملی باعث تقویت روحیه بازیکنان ما شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *