جلالی: تیم ملی با این شیوه به جایی نمی‌رسد/ سردار می‌توانست زودتر از لیگ روسیه جدا شود

8:45 - 16 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۹۷۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کارشناس فوتبال ایران گفت: تیم ملی تحت هدایت اسکوچیچ از لحاظ نتیجه‌گیری فوق العاده و بی نظیر کار کرد.

مجید جلالی در گفت‌وگو با میزان، درباره صعود زودهنگام تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: نتایج تیم ملی در این مدت ایده‌آل بوده و بهتر از این نمی‌شود. اسکوچیچ در اوج ناامیدی و زمانی که کمتر کسی فکر می‌کرد بتوانیم چنین عملکردی داشته باشیم هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و با شرایطی بسیار عالی ما را به اوج امید و شادی رساند. در یک کلام تیم ملی تحت هدایت اسکوچیچ از لحاظ نتیجه‌گیری فوق العاده و بی نظیر کار کرد.

وی درباره انتقادات برخی کارشناسان به دراگان اسکوچیچ و کمرنگ جلوه دادن نقش او در نتایج تیم ملی گفت: اینکه نقش مهم سرمربی را نادیده بگیریم بی‌انصافی است. تیم بسیار خوبی در اختیار داریم، اما همین تیم در اختیار مارک ویلموتس هم بود که دیدیم چه نتایجی رقم خورد. اسکوچیچ با مدیریت خوب خود تیم ملی را جمع و جور کرد و عملکردی درخشان از خود بر جای گذاشت.

*برای موفقیت در جام‌جهانی نیازمند تدارکات بیشتری هستیم

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به اینکه «آیا باید در جام جهانی هم به اسکوچیچ اعتماد کنیم یا خیر؟» پاسخ داد: عملکرد سرمربی را باید از جهات و بُعدهای مختلفی ارزیابی کنیم و افرادی که به تیم ملی نزدیک‌تر هستند می‌توانند دقیق‌تر اظهار نظر کنند.

وی در رابطه با لزوم برگزاری اردوهای طولانی‌مدت و انجام بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی خاطرنشان کرد: تیم ملی هرگاه بازی داشته بازیکنان ۴۸ ساعت قبل از مسابقه در کنار هم هم جمع شده و چند روز بعد هم بازی دوم را برگزار کرده‌اند، اما برای حضور در جام جهانی و کسب نتایج خوب نیاز به تدارکات بسیار بهتر و صرف زمان بیشتر و بازی های خوب و سنگین است. با این سبک از اردو و زمان کم پیش از مسابقات نمی‌توان به جایی رسید.

*سردار می‌توانست زودتر به لیگ‌های معتبرتر برود

مجید جلالی در خصوص نزدیک بودن سطح بازیکنان اصلی و نیمکت نشین تیم ملی یادآور شد: ما روی نیمکت تیم ملی هم بهترین بازیکنان را داریم و به طور کلی از لحاظ نفرات و مهره‌ها بسیار غنی هستیم و همه به سطح بالای بازیکنان اصلی و نیمکت نشین اذعان دارند. نیمکت نشینان تیم ملی همگی جزو بازیکنان بسیار خوب باشگاه‌ها و لیگ‌های خودشان هستند و دیدیم هنگامی که چند مهره اصلی حضور نداشتند باز هم تیم صلابت خود را حفظ می‌کرد و مشکلی ایجاد نمی‌شد.

وی در پایان درباره انتقال سردار آزمون به باشگاه بایرلورکوزن آلمان تصریح کرد: سردار می‌توانست خیلی زودتر از لیگ روسیه جدا شده و به لیگ‌های معتبرتر نقل مکان کند. بوندس‌لیگای آلمان لیگی پویا و اصولی است و امیدوارم آزمون روزهای خوبی را تجربه کرده و هرچه زودتر به لیگ‌ها و باشگاه‌های بهتری هم برسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *