حمله ائتلاف آمریکایی در شمال سوریه با ۱۲ کشته

11:06 - 14 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۹۶۳
رسانه‌های سوریه گزارش دادند که در پی حمله هوایی نظامیان آمریکایی در استان ادلب دست کم ۱۲ نفر و از جمله هفت کودک کشته شده اند.

رسانه‌های سوریه از حمله هوایی نیرو‌های ائتلاف آمریکا در شمال این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش «الجزیره»، حمله نظامیان آمریکایی در استان ادلب در شمال سوریه به کشته شدن ۱۰ نفر و از جمله ۷ کودک منجر شده است.

در همین حال خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که نیرو‌های ویژه آمریکایی عملیات هلی‎برن را در منطقه «اطمه» در شمال استان ادلب انجام داده اند.

با این وجود «جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده است «نیرو‌های عملیات ویژه آمریکا تحت کنترل فرماندهی مرکزی یک ماموریت ضد تروریسم در شمال غرب سوریه انجام دادند و این ماموریت موفقیت آمیز بود.»

ساکنان شهر اطمه می‌گویند که این حمله نظامیان آمریکایی حوالی نیمه شب و در یک منطقه پر جمعیت در نزدیکی مرز با ترکیه، جایی که ده‌ها هزار آواره سوری در اردوگاه‌های موقت یا خانه‌های پرجمعیت زندگی می‌کنند، انجام شده است.

رویترز به نقل از منابع محلی گزارش داد که یک ساختمان هدف قرار گرفته و نیرو‌های امدادی اجساد ۱۲ نفر از از زیر آوار خارج کرده اند.

در همین حال روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داده که قرار است «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، درباره این حمله نیرو‌های آمریکایی در شمال سوریه سخنرانی کند.

این رسانه آمریکایی مدعی است «این عملیات در اطمه، نزدیک مرز ترکیه، انجام شده است. بالگرد‌های آپاچی، پهپاد‌ها و نیرو‌های زمینی در عملیات اطمه در شمال سوریه شرکت داشتند.»

 


برچسب ها: آمریکا سوریه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *