قاچاق پوشاک از ترکیه تأثیر منفی بر بازار شب عید دارد

9:00 - 14 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۸۷۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: در حال حاضر ارزش ارز کشور ترکیه کاهش پیدا کرده همچنین حجم زیادی از مسافرت‌هایی که هم‌اکنون به ترکیه انجام می‌شود جهت قاچاق پوشاک است که تأثیر منفی را بر بازار شب عید تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک می‌گذارد.
بهرام شهریاری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص قاچاق پوشاک از ترکیه به ایران گفت: در حال حاضر ارزش ارز کشور ترکیه کاهش پیدا کرده همچنین حجم زیادی از مسافرت‌هایی که هم‌اکنون به ترکیه انجام می‌شود جهت قاچاق پوشاک است که تأثیر منفی را بر بازار شب عید تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک می‌گذارد.
 
وی در خصوص واردات پارچه قاچاق به کشور بیان کرد: اکثر پارچه‌هایی که به کشور وارد می‌شود از طریق قاچاق است علیرغم اینکه مسیر قانونی واردات پارچه همواره بوده و محدودیتی نداریم.

نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران اظهار کرد: برای واردات بعضی از پارچه‌ها محدودیت وجود دارد، ولی به دلیل اینکه در ترکیه قیمت این نوع پارچه‌ها ارزان‌تر تمام می‌شود با انواع پارچه‌ای که محدودیت ندارد به کشور وارد می‌شود.

شهریاری خاطر نشان کرد: دلیل دیگر واردات پارچه قاچاق به کشور این است که مسیر قانونی واردات پارچه برای تولیدکنندگان پوشاک سخت است بنابراین اکثر تولیدکنندگان از مسیر قانونی برای واردات پارچه استفاده نمی‌کنند.

وی درباره صادرات پوشاک ایران به کشور‌های دیگر گفت: به دلیل مشکلات ارزی و بازگشت ارز به کشور صادرات پوشاک به کشور‌های دیگر بسیار سخت است بنابراین صادرات امکان‌پذیر نیست.

نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: در تولید پوشاک به مرز خودکفایی رسیده‌ایم، ولی شرایط اقتصادی به قدری سخت شده که تولید پوشاک را برای تولیدکنندگان سخت می‌کند. گردش پول در بازار‌ها و فروشگاه‌ها به اندازه‌ای که باید باشد صورت نمی‌گیرد بنابراین امیدواریم بحث قاچاق به بازار شب عید تولیدکنندگان پوشاک لطمه وارد نکند.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *