رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس: رانت در توزیع کالای اساسی پذیرفتنی نیست

16:02 - 13 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۸۶۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان تعاون روستایی یکی از عمده پایگاه‌ها در حوزه تنظیم بازار است، گفت: سازمان تعاون روستایی اخیراً به منظور توزیع کالا‌های اساسی و حذف دلال، سامانه بازرگام را به کارگیری کرده؛ اما این سامانه نباید موجب انحصارگرایی شود.
حجت‌الاسلام آزادی‌خواه در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ایجاد سامانه بازرگام در راستای توزیع کالای اساسی اظهار داشت: یکی از ایراد‌ات سامانه بازرگام، دسترسی نداشتن شهر‌های کوچک به این سامانه است.
 
 وی افزود: فعالیت‌های این سامانه برای مردم نقاط دوردست تبدیل به آرزو شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر سازمان تعاون روستایی توانسته در تهران با وسعت بالا آن را عملیاتی کند؛ چرا نتوانسته در شهر‌های کوچک و دوردست مانند بشاگرد و چابهار آن را به اجرا درآورد.
 
آزادی‌خواه ادامه داد: سازمان تعاون روستایی باید خیلی سریع و ظرف مدت دو هفته این سامانه را در سراسر کشور توسعه دهد.
 
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های وزیر جهاد کشاورزی از جمله داشتن ایده و ابتکار، گفت: هم‌اکنون وزیر جهادکشاورزی در دولت و در مقام اجرا می‌تواند آینده کشاورزی کشورمان را به خوبی رقم بزند البته به شرط آن که تیم او همراه باشد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با انتقاد از تبعیض و رانت در توزیع کالا‌های اساسی، خاطرنشان کرد: باید از دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان و دارای تجربه در این بخش دعوت شود، زیرا وقتی سازمان تعاون روستایی فقط از یک پلتفرم استفاده می‌کند، قطعاً شائبه برانگیز است و باید این مشکل را سریع رفع کنند.

وی با اشاره به خبر‌های بد مربوط به زعفران و خرید میوه شب عید در کشور، گفت: سازمان تعاون روستایی باید درباره قیمت خرید و فروش به خوبی عمل کند و رئیس این سازمان باید پاسخگو باشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر تلاش جدی برای توزیع عادلانه کالاهای اساسی در کشور افزود: باید با رعایت استاندارد‌های قانون مناقصات عمومی، پلتفرم شرکتی که با قیمت کمتر و کارکرد بالاتر می‌تواند خدمات را ارائه کند، دیده و انتخاب شود و کمیسیون کشاورزی پیگیری و نظارت بیشتری خواهد کرد تا رضایت مردم در این بخش، در سراسر کشور حاصل شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *