کلهر: دفاعی بازی نکنیم از گروه‌مان در جام جهانی صعود می‌کنیم/ پاداش کادرفنی حضور در قطر است

0:01 - 14 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۸۴۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: مطمئناً می‌توانیم به مرحله بعد جام جهانی صعود کنیم ولی نباید با سیستم دفاعی که کارلوس کی‌روش در دو دوره جام جهانی بازی کرد به میدان برویم.

محمود کلهر در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات، اظهار داشت: در نیمه اول اصلاً بازی خوبی را انجام ندادیم و به نظر می‌رسید بی‌انگیزگی دلیل اصلی این عملکرد ضعیف ملی‌پوشان بود. در بازی قبلی مقابل عراق صعود به جام جهانی مسجل شد و این طبیعی بود که برابر امارات بازی خوبی از بازیکنان‌مان شاهد نباشیم. 

وی ادامه داد: ۲۳ بازیکن باید در رقابت‌های جام جهانی حضور داشته باشند و بر همین اساس در بازی‌های آینده باید از ملی‌پوشانی که در مسابقات قبلی کمتر بازی کرده‌اند بیشتر استفاده کنند تا در شرایط بازی قرار گیرند.

*ایران می‌تواند در جام جهانی دست به کارهای بزرگی بزند

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند از گروه خود در جام جهانی به مرحله بالاتر صعود کند، عنوان کرد: مطمئناً می‌توانیم به مرحله بعد جام جهانی صعود کنیم، اما نباید با سیستم دفاعی که کارلوس کی‌روش در دو دوره جام جهانی بازی کرد به میدان برویم. باید تاکتیک‌های تهاجمی را برای حضور در جام جهانی داشته باشیم تا بتوانیم به دور بعد صعود کنیم. مقابل تیم‌های پرتغال و اسپانیا بازی‌های قابل قبولی را ارائه کردیم و هرگاه برابر پرتغال برنامه‌ای را برای حمله طراحی می‌کردیم موقعیت گل به وجود می‌آوردیم. ایران می‌تواند مثل کره‌جنوبی و ژاپن که در ادوار مختلف جام جهانی از گروه خودشان صعود کردند، دست به کار بزرگی بزند و به دور بعد صعود کند. در جام جهانی ۲۰۰۲ هم کره‌جنوبی در بین چهار تیم قرار گرفت، مگر تیم ملی چه چیزی از آن‌ها کمتر دارد؟

کلهر در مورد دو بازی باقی‌مانده تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی گفت: باید دیدار مقابل کره‌جنوبی و لبنان را با نگاه مسابقات تدارکاتی ببینیم و از بازیکنانی که کمتر در ترکیب بودند، استفاده کنیم. همچنین احتمال آسیب‌دیدگی بازیکنان اصلی وجود دارد و بر همین اساس بهتر است بقیه بازیکنان را هم در شرایط بازی قرار بدهیم تا جایگزین‌های خوبی را در جام جهانی داشته باشیم.

*هر تیمی آرزو دارد ملی‌پوشان ایران را در اختیار داشته باشد

پیشکسوت فوتبال ایران درباره قدرت تیم‌های حاضر در گروه کشورمان در مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی، تصریح کرد: در گروه سختی قرار گرفته بودیم. عراق، امارات، کره جنوبی و لبنان تیم‌های بسیار فوق‌العاده‌ای بودند. لبنان، عراق و امارات چیزی کمتر از عربستان نداشتند. این تیم‌ها مهره‌های خیلی خوبی دارند که در فوتبال آسیا پیشرفت چشم‌گیری داشتند، اما تیم ما در این دوره از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی بی‌نظیری ظاهر شد. هر تیمی آرزو دارد تا ملی‌پوشان فوتبال ایران را در اختیار داشته باشد.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به اینکه بازیکنان با تفکرات سرمربی در خطوط مختلف قرار می‌گیرند، تاکید کرد: اگر بازیکنی در پست تخصصی خودش بازی نمی‌کند به دلیل طرز تفکر کادرفنی است. در حال حاضر تیم ملی نتیجه بسیار مناسبی گرفته است و باید به سرمربی احترام بگذاریم. ضمناً حضور کریم باقری و وحید هاشمیان نیز در کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران بسیار تاثیرگذار بوده است. دراگان اسکوچیچ خلاقیت داشته و بازیکنانی که می‌توانند در چندین پست بازی کنند را در پست‌های مختلف به بازی گرفته است. به طور مثال مهدی مهدوی‌کیا در پرسپولیس مهاجم بازی می‌کرد، اما در تیم ملی تحت هدایت محمد مایلی‌کهن، پست پشت مهاجم قرار می‎‌گرفت. امید نورافکن در سال ۹۱ که از امید‌ها به بزرگسالان استقلال راه پیدا کرد، فوروارد بود.

*باید مهره‌های خوب را در بازی‌های تدارکاتی آزمایش کنیم

وی افزود: شاید در بازی با امارات هم دفاع وسط خوب نداشتیم و اسکوچیچ صلاح دانسته است تا نورافکن در این پست بازی کند. باید مهره‌های خوب را در بازی‌های تدارکاتی پیش‌رو آزمایش کنیم تا در جام جهانی مقابل تیم‌های بزرگ جواب بدهند. مطمئناً در مسابقات جام جهانی با بودن این بازیکنان دست سرمربی باز است.

کلهر در پایان با اشاره به اینکه باید به این کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران اعتماد کرد، خاطرنشان کرد: کادر فنی بسیار خوبی داریم و پاداش آن‌ها حضور در جام جهانی است و نباید به فکر تغییر آنها باشیم. امیدوارم بتوانیم همین روند موفقیت را در جام جهانی ادامه بدهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *