انتقال موفقیت آمیز قلب قهرمان ۱.۵ ساله مشهدی به تهران

11:27 - 13 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۷۴۸
سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت گفت: عملیات پیوند قلب از طریق انتقال هوایی از مشهد به تهران با موفقیت انجام شد.

- بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امیرحسام علیرضایی گفت: عملیات پیوند قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی قلب، قهرمان ۱.۵ ساله مشهدی بر روی دختر ۳ ساله‌ای با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: اگرچه ویروس کرونا حوزه پیوند اعضا را به شدت تحت تاثیر قرار داده، اما با همکاری و تلاش شبانه روزی همکاران، عملیات پیوند عضو با دقت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه دارد تا زندگی را به بیماران نیازمند بازگرداند.

وی در خصوص انتقال این قلب پیوندی اظهار کرد: با مدیریت مرکز پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و همکاری تیم‌های پیوند و واحد‌های فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و ایران، اهدا کننده و گیرنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز عضو پیوندی به تهران انتقال داده شد.

سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزات بهداشت تصریح کرد: با این اقدام خداپسندانه و رضایت خانواده پیوند قلب کودک پسر ١.٥ ساله مشهدی در بیمارستان شهید رجایی، به یک دختر ۳ ساله با موفقیت پیوند زده شود.

علیرضایی عنوان کرد: کبد این قهرمان کوچک به شیراز ارسال و دو کلیه نیز در مشهد پیوند زده شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *