قاسمپور: یک امتیاز هم برای امارات غنیمت بود/ استفاده از بازیکنان در پست غیرتخصصی از کارایی آن‌ها کم می‌کند

12:23 - 13 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۷۲۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: امارات از شروع بازی دنبال گل نخوردن بود و یک امتیاز هم برای آن‌ها غنیمت بود.

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با میزان، درباره برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات اظهار داشت: امارات از شروع بازی دنبال گل نخوردن بود و یک امتیاز هم برای آن‌ها غنیمت بود. ما هم به آب و آتش نمی‌زدیم، چون از پیش صعود کرده بودیم. نیمه اول بازی سرد و بی‌روح بود و موقعیت چندانی به دست نیامد. به استثنای اسکوچیچ که تاکتیک او این بود که از کنار‌ه‌ها توپ ارسال کنیم و پس از چند ارسال تنها یکی از آن‌ها به گل تبدیل شد تا با برتری به رختکن برویم.

وی افزود: در نیمه نخست حادثه خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشد، اما در نیمه دوم با اخراج محرمی کار ما سخت شد، هرچند می‌توانستیم با وجود این اتفاق چند گل دیگر هم بزنیم، اما بی‌دقتی باعث شد توپ‌ها به هدر برود. امارات هم زورش به ما نرسید و با وجود ۱۰ نفره شدن ایران توپ و میدان در اختیار امارات بود، اما آن‌ها مالکیت بی‌هدف داشتند. با اینکه ما کمتر توپ داشتیم، اما از لحاظ موقعیت شرایط بهتری نسبت به حریف داشتیم. ۱۰ نفره شدن باعث شد سیستم ۴-۱-۴-۱ روی بیاوریم و با این سیستم به آن‌ها موقعیت گل ندهیم و از تک گل خودمان دفاع کنیم. نسبت به بازی با عراق در این دیدار اُفت داشتیم.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد البته اسکوچیچ تغییراتی در این بازی ایجاد کرده بود به طوری که نور افکن در دفاع وسط و وحید امیری هافبک وسط بودند. هر مربی سلیقه خاص خودش را دارد، اما استفاده از بازیکنان در پست غیرتخصصی از کارایی آن‌ها کم می‌کند. باید از خود او پرسید چه اندیشیده بود، اما بعد از ورود نوراللهی، امیری در پست خودش قرار گرفت و شرایط برای ما خیلی بهتر شد؛ باید از ابتدا این کار را انجام می‌داد. یزدانی هم خوب بود و موقعیت به امارات نداد و خیلی خوب در توپ‌های هوایی به بازیکنان حریف اجازه نمی‌داد.

قاسمپور در خصوص بازی با کره‌جنوبی عنوان کرد: همواره با کره بازی‌های سختی داشته‌ایم، اما باز هم نسبت به آن‌ها برتر بودیم. خوشبختانه در بیشتر مواقع نتایج به سود ما بوده است. البته کره‌جنوبی در زمین خودش خطرناک است و می‌آیند با برتری سرگروهی را از ما بگیرند. بازیکنان خوبی داریم که در اروپا کسب تجربه کرده‌اند و حضور آن‌ها می‌تواند برای کره خطرناک شود. برای هر دو تیم بازی سختی است و شاید سخت‌ترین بازی ما در تمام مسابقات دور انتخابی با کره باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *