پیام وزیر علوم به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آمـوزش عالی

13:23 - 31 شهريور 1394
کد خبر: ۷۹۳۶۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به جامعه دانشگاهی و دانشجویان کشور تبریک گفت.

به ، محمد فرهادی با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به جامعه دانشگاهی و دانشجویان کشور تبریک گفت.

در ابتدای این پیام آمده است: آغاز سال تحصیلی 95 – 1394 را به استادان، پژوهشگران، فناوران، مدیران و کارکنان خـدوم و خستگی‌ناپذیر و دانشجویان سرافراز و گرامی به‌خصوص دانشجویان جدید تبریک می‌گویم. نقش و منزلت تاریخی دانشمندان مسلمان و ایرانیان در پیشرفت علوم در جامعه علمی جهانی بر کسی پوشیده نیست و امروز، خبرهای افتخارآمیز و غرورآفرین از رشد و ارتقای مستمر جایگاه علمی ایران اسلامی تائیدی دوباره و نمادی از پویایی و شکوفایی علمی ایران عزیز در عرصه‌ های بین‌المللی است.

فرهادی در ادامه اعلام کرد: بدون تردید جایگاه اندیشمندان، دانش‌پژوهان و سرمایه‌های اصیل و گران‌بهای اجتماعی در اخلاقیات دنیای کنونی و نیز در اقتصاد مبتنی بر دانایی، به همراه نوآوری و اندیشه‌های پاک و پویا رقم می‌خورد و منابع انسانی عوامل بی‌بدیل در شاخص‌های اصلی توسعه پایدار و همه جانبه به شمار می‌آیند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: جامعه علمی و دانشگاهی کشـور بر پایه آموزه‌های اسلام که «یعلوا و لا یعلی علیه» مجدّانه سعی می‌کند با اتکا به حمایت‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری از برنامه‌های کیفی‌سازی و توسعه هدفمند آموزش عالی، ضمـن تحقق بخشیدن به دانشگاه‌های نسـل سـوم و کـارآفرین، بـر پایه برنامه‌های آمایشی کـلان به تربیت دانشجویان توانمند، با انگیزه و برخوردار از اخلاق نیکو مبادرت داشته و همزمان با افزایش همکاری‌های علمی بین‌المللی، افق‌های جدید و روشنی را در رسیدن به مرجعیت علمی منطقه و جهان اسلام باز ترسیم کند.

فرهادی در خاتمه این پیام تصریح کرد: امیدوارم در پرتو الطاف و عنایات الهی هر روز جایگاه چشمگیرتر در مراتب فضیلت و علم و اخلاق را در کشور نظاره‌گر بوده و در آینده‌ای نزدیک قرار گرفتن ایران عزیز اسلامی را در تراز جهانی از نظر علم و فناوری شاهد باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *