رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تجارت چین با ایران بیشتر می‌شود

13:02 - 31 شهريور 1394
کد خبر: ۷۹۳۶۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - وزیر اقتصاد گفت: ایران و چین تصمیم جدی دارند که علاوه بر توسعه مبادلات تجاری، در زمینه همکاری های اقتصادی مشترک، سرمایه گذاری مستقیم در ایران، تامین منابع مالی و اجرای طرح های مشترک در حوزه های مختلف همکاری های خود را توسعه دهند.
به گزارش ، علی طیب نیا پس از نشست با نماینده ویژه دولت چین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مذاکرات ارزشمند بود و درباره روابط اقتصادی دو کشور در دوران پساتحریم صحبت کردیم.

وی با بیان اینکه در دوران تحریم همکاری چین با ایران موثر و سازنده بود، افزود: علاقه مندیم در دوران پساتحریم این همکاری ها توسعه یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: همچنین دو کشور علاقه مندند در زمینه هایی که در دوران تحریم امکان همکاری وجود نداشت از جمله همکاری های مشترک و سرمایه گذاری مستقیم در ایران روابط خود را توسعه دهند. چین هم تصمیم جدی برای همکاری سازنده در این زمینه دارد.

روابط با ایران را به سطح بالاتری می بریم
نماینده ویژه دولت چین پس از دیدار با وزیر امور اقتصاد و دارایی کشورمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران و چین دوستی دیرینه دارند، گفت : امیدواریم در شرایط جدید همکاری ها و دوستی دو کشور به سطح بالاتری ارتقا یابد.

هو آنگ ئی افزود: در صدر هیئتی متشکل از 18 مدیر عامل شرکت بزرگ چینی به ایران سفر کرده ام که 12  شرکت آن جزء  500 شرکت بزرگ دنیا هستند.

وی گفت: در این سفر می خواهیم آخرین وضعیت همکاری های دو کشور را برای تحکیم و توسعه روابط پیگیری کنیم.

نماینده ویژه دولت چین افزود: همچنین در این سفر می خواهیم راهکارهای پیشرفت و همکاری روابط ایران و چین و اهمیت آن در نزد مسئولان چینی را به طرف ایرانی منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه ایران دارای تاریخ دیرینه و فرهنگ درخشان و کشوری زیبا و مرفه است، ابراز امیدواری کرد: این سفر به تحکیم هرچه بیشتر روابط ایران و چین منجر شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *