فرمایشات مقام معظم رهبری نقطه عطفی برای صنعت و تولید کشور است

8:31 - 13 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۵۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس هیئت‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران و تشکل‌های ماشین‌سازی گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار سخنان جامع و کاملی داشتند که فرمایشات ایشان نقطه عطفی برای صنعت و تولید کشور است.

امیرعباس اختراعی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی کارآفرینان و فعالان اقتصادی، گفت: در دیدار با مقام معظم رهبری گزارشی از وضعیت صنعت ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات در کشور را ارائه کردیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در این دیدار سخنان جامع و کاملی داشتند که فرمایشات ایشان نقطه عطفی برای صنعت و تولید کشور است. 

رئیس هیئت‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران و تشکل‌های ماشین‌سازی بیان کرد: در این دیدار میزان فروش فعلی کشور را که، ۳٫۲ دهم میلیارد دلار و میزان واردات با اختلاف تراز بالای ۸ میلیارد دلار بوده و اینکه ظرفیت فعال بنگاه‌ها ۴۴ درصد است را مطرح کردیم، زیرا ضرورت دارد که با مهار و ضابطه‌مند کردن واردات ظرفیت فعال را تا صد درصد احیا کنیم.

اختراعی اظهار کرد: همچنین این مسئله را مطرح کردیم که طرح‌های آتی بزرگی در کشور برای بخش نیروگاه نفت و گاز به ارزش سالانه حدود ۲۷ میلیارد دلار در دست اقدام است بنابراین ضرورت توسعه و افزایش ظرفیت این صنعت بسیار ضروری است و باید توجه ویژه‌ای به این طرح‌ها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا تضمین سازوکار ویژه‌ای را از مقام معظم رهبری خواستار شدیم که در قالب قانون ویژه ماشین‌سازی یا برنامه ملی برای صنعت ازجمله صنعت ماشین‌سازی کشور در نظر گرفته شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران و تشکل‌های ماشین‌سازی عنوان کرد:  برنامه بلندمدتی برای تمرکز بر نیازهای گلوگاهی کشور، زنجیر سازی، توسعه شرکت‌های کارخانه ساز و به هم رسانی عرضه و تقاضا را نیز در این دیدار پیشنهاد دادیم.

اختراعی تأکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی نیز در وهله اول به معاون اول رئیس‌جمهور دستور دادند که مسئله مطرح‌شده را به‌دقت پیگیری و جمع‌بندی کنند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *