رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارشناس سیاست خارجی: ایران در گفت‌وگو‌های وین به دنبال لغو همه تحریم‌هاست

15:38 - 12 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۵۶۵
دسته بندی: سیاست
کارشناس سیاست خارجی گفت: در این دوره از گفت‌وگو‌ها عملاً آمریکایی‌ها معتقدند که ما باید توافق موقت داشته باشیم که جمهوری اسلامی ایران به شدت با این نوع توافق مخالف است.

محمد ساجدی در گفت‌وگو‌ با میزان، با اشاره به مسئله راستی آزمایی و اخذ تضامین در گفت‌وگو‌های وین برای رفع تحریم‌های ظالمانه، اظهار داشت: باتوجه به اینکه روند گفت‌وگو‌ها در طول دو ماه گذشته به نقطه‌ای رسیده بود که ضرورت داشت همه طرف‌های میز مذاکره به پایتخت کشور‌های خود مراجعه کنند تا با مقامات ارشد کشور خود مشورت لازم را در خصوص متون تهیه شده داشته باشند لذا در حال حاضر اعضای تیم مذاکره کننده به پایتخت‌های خود مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: گفت‌وگو‌های وین به دلیل وجود دو دست‌اندازی که آمریکایی‌ها سر راه قرار داده‌اند به صورت موقت متوقف شده است.

کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: در این دوره از گفت‌وگوها عملاً آمریکایی‌ها معتقدند که ما باید توافق موقت داشته باشیم که جمهوری اسلامی ایران به شدت با این نوع توافق مخالف است.

ساجدی با بیان اینکه باید توافقات به صورت یکجا انجام شود، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است همه تحریم‌ها باید به صورت یکجا لغو شود.

کارشناس سیاست خارجی گفت: نکته دوم در رابطه با روند گفت‌وگو‌ها این است که حزب دموکرات با سه چالش مواجه است که چالش اول حضور اکثریت حزب جمهوری‌خواه در کنگره، چالش دوم مربوط به درون حزب دموکرات‌هاست که اعضای آن یکپارچه و متعهد با یکدیگر نیستند و چالش سوم بحث اسرائیل و عربستان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین نمی‌توان اعلام که ممکن است به سرعت توافق حاصل شود و باید اجازه دهیم زمان بگذرد.

گفتنی است، هشتمین دور گفت‌وگوهای وین برای لغو تحریم های ظالمانه از ششم دی ماه در هتل کوبورگ وین آغاز شد. مذاکره کنندگان بارها اعلام کرده‌اند که رسیدن به توافق نزدیک است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد: کارازر فشار حداکثری علیه ایران که توسط دولت قبلی آمریکا اعمال شد یک شکست فاحش بود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *