آیت‌الله صافی‌گلپایگانی زبان گویای مصالح امت اسلامی بود

15:23 - 12 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۵۵۵
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: ایشان که عمر با برکتشان همراه با مرجعیت و فقاهت سپری شد، همواره زبان گویای معارف متعالی اسلام و بیان مصالح امت اسلامی بود و با روشن بینی و عطوفت به ترویج فعالیت‌های دینی، اجتماعی می‌پرداخت.
- حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسد‌ها شیء

ارتحال ملکوتی شیخ الفقها، فقیه اهل البیت (علیهم السلام) آیت الله حاج شیخ لطف اللّه صافی گلپایگانی «قدس سره»، غمی جانکاه را بر دل‌های عاشقان و خیل مشتاقان نشاند.

ایشان که عمر با برکتشان همراه با مرجعیت و فقاهت سپری شد، همواره زبان گویای معارف متعالی اسلام و بیان مصالح امت اسلامی بود و با روشن بینی و عطوفت به ترویج فعالیت‌های دینی، اجتماعی می‌پرداخت.

آثار متعدد علمی شاخص آن فقیه وارسته، معرف شخصیت و دغدغه‌های فکری و دفاع ایشان از مکتب اسلام ناب محمدی «صلی الله علیه و آله و سلم» و تشیع علوی است و حضور علمی مقتدرانه معظم‌له در شورای نگهبان، موجب وزانت آن مجموعه و آرای فقهی ایشان مسبب اتقان بیشتر قوانین شد.

رحلت آن فقیه مجاهد و عالم ربانی را محضر حضرت ولی اللّه الاعظم عجل اللّه تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری حضرت آیت اللّه العظمى امام خامنه‌ای «مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید، علمای‌اعلام، حوزه‌های علمیه، مقلدان و مردم قدرشناس ایران اسلامی، بیت معظم‌له و فرزندان برومندشان تسلیت گفته و برای آن فقیه وارسته، علو درجات و حشر با انبیاء و اولیای الهی را از درگاه خداوند منّان مسئلت می‌نمایم.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *