افزایش سوء استفاده از زنان استرالیایی در دوره همه گیری کرونا

14:28 - 12 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۴۹۶
یک گزارش نشان می‎دهد در استرالیا زنانی که به دلیل شیوع کرونا دچار مشکلات مالی یا استرس می‌شوند تا سه برابر بیشتر در معرض آزار جنسی یا جسمی قرار می‎گیرند.

- تحقیقات جدید نشان می‌دهد در استرالیا زنانی که به دلیل بیماری همه گیر دچار مشکلات مالی یا استرس می‌شوند تا سه برابر بیشتر در معرض آزار جنسی یا جسمی توسط شریک زندگی خود قرار می‌گیرند.

به گزارش «گاردین»، یک گزارش در استرالیا نشان می‌دهد که زنان نان‌ آور نیز بیشتر در معرض سوء استفاده قرار می‌گیرند.

سازمان ملی تحقیقاتی استرالیا برای ایمنی زنان (Anrows) از ۱۰ هزار زن برای بررسی ارتباط بین ناامنی اقتصادی و خشونت شریک زندگی در طول همه‌گیری کووید-۱۹ نظرسنجی کرده است.

نویسندگان، «آنتونی مورگان» و «هیلی باکسال»، از مؤسسه جرم‌شناسی استرالیا (AIC)، دریافتند که از هر سه زن مورد بررسی، یک نفر حداقل از یک نوع مشکلات اقتصادی رنج می‌برد (که به عنوان ناتوانی در پرداخت هزینه‌های ضروری خانه به دلیل کمبود تعریف می‌شود).

تحقیقات قبلی در استرالیا نشان داده است که زنان در طول بیماری همه گیر بیشتر احتمال دارد شغل خود را از دست بدهند یا موقعیت‌های کاری نامطمئن داشته باشند.

این نویسندگان می‎گویند که زنان با سطوح بالاتر استرس مالی که قبلاً خشونت را تجربه نکرده بودند، در مقایسه با زنانی که در ۱۲ ماه گذشته سطوح پایینی از استرس مالی را گزارش کردند، به احتمال زیاد خشونت فیزیکی و جنسی یا رفتار‌های آزاردهنده را تجربه کردند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، زنانی که درآمد اصلی را بر عهده داشتند، ۱.۷ برابر بیشتر احتمال تجربه خشونت فیزیکی، ۱.۶ برابر بیشتر از خشونت جنسی و ۱.۵ برابر بیشتر از خشونت غیر فیزیکی داشتند.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد زنانی که در استرالیا استرس مالی بالایی را تجربه می‌کنند، سه برابر بیشتر در معرض سوء استفاده فیزیکی یا جنسی و ۲.۶ برابر بیشتر احتمال دارد که آزار‌های غیر فیزیکی را تجربه کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *