رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دخالت‌های زیرپوستی فدراسیون والیبال در کار سرمربی تیم ملی/ شایعه دعوت معروف از کجا آمد؟

7:45 - 13 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۲۴۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
برخی تلاش می‌کنند با شایعه‌پراکنی برای تیم ملی والیبال حاشیه‌سازی کنند.
- تیم ملی والیبال ایران عملکرد فوق‌العاده ضعیفی در لیگ ملت‌ها و همینطور المپیک توکیو داشت و با توجه به شرایط و و ضعیت نامساعدی که این تیم پس از این رقابت‌ها دچار آن شده بود پیش‌بینی می‌شد در قهرمانی آسیا هم نتواند جایگاه قابل قبولی کسب کند؛ اما تیم ملی والیبال ایران با تغییر کادر فنی خود و البته ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه توانست قهرمان آسیا شود؛ آن هم در شرایطی که این رقابت‌ها در ژاپن برگزار می‌شد و تیم میزبان تحت هر شرایطی به دنبال کسب عنوان قهرمانی آسیا بود.

با پایان این رقابت‌ها برخی مربیان که سال‌ها در کادر فنی تیم ملی والیبال حضور داشتند و هیچ دستاوردی در این دوران برای والیبال ایران به جا نگذاشتند تلاش کردند تحت هر شرایطی قهرمانی تیم ملی والیبال را در آسیا زیر سوال ببرند. مربیانی که در تیم‌های باشگاهی خود هم به سبب عملکردشان جایگاه متزلزلی دارند. از قهرمانی آسیا تا به امروز حاشیه‌سازی‌ها برای تیم ملی والیبال همچنان ادامه دارد و این روز‌ها شایعاتی در خصوص بازگشت بازیکنانی همچون سعید معروف به تیم ملی شنیده می‌شود. این در حالیست که این بازیکن که سی و هفتمین سال زندگی خود را طی می‌کند به صورت رسمی از بازی‌های ملی خداحافظی کرده است.

قطعا معروف این تصمیم را به این خاطر گرفته که با روز‌های اوج خود فاصله زیادی دارد و شنیده‌ها حاکی از این است که فنرباغچه ترکیه آخرین تیم باشگاه معروف خواهد بود. ضمن اینکه هدف تیم ملی والیبال، آماده‌سازی برای المپیک پاریس است و همانطور که بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال گفت، بازیکنانی به تیم ملی دعوت خواهند شد که شرایط سنی را برای بازی در المپیک پاریس داشته باشند.

در شایعاتی که پیرامون دعوت سعید معروف به تیم ملی والیبال ایجاد شده می‌توان ردپای فدراسیون والیبال را دید. میلاد تقوی در گفت‌وگویی که آذر سال جاری داشت در خصوص سعید معروف گفته بود: سعید معروف هم خودش علاقه‌مند کمک به والیبال ایران است و هم فدراسیون والیبال علاقه‌مند است که از تجربیات و وجود این بازیکن استفاده لازم را بکند. قطعا هرجایی که ما ضرورت ببینیم و لازم بدانیم که پشتوانه‌ای همچون سعید معروف می‌تواند به تیم ملی کمک کند، از او برای حضور در تیم ملی دعوت خواهیم کرد.

تقوی باید به آن پاسخ دهد این است که وی در چه جایگاهی قرار دارد که در خصوص ضرورت یا عدم ضرورت دعوت از سعید معروف به تیم ملی اظهارنظر کرده است. هر چند وی در ادامه مصاحبه خود عنوان کرده که کادر فنی تیم ملی باید در این خصوص تصمیم بگیرد؛ اما حتی این اظهارنظر هم نمی‌تواند صحبت‌های نابجای تقوی را توجیه کند.

در صورتی که مربیان خارجی، هدایت تیم ملی والیبال را بر عهده داشتند هیچ کدام از مسئولان فدراسیون والیبال جرات نداشتند در خصوص بازیکنان دعوت شده به تیم ملی اظهارنظر فنی انجام دهند. به همین خاطر انتظار می‌رود سرمربی تیم ملی والیبال مقابل این اظهارنظر موضع‌گیری کند و اجازه ندهد در اموری که خودش باید تصمیم بگیرد کسی دخالت کند.

حالا تقوی باید راهکاری بیندیشند تا این حواشی پیرامون شایعاتی که به خاطر صحبت‌های خودش ایجاد شده است از بین برود؛ حواشی که می‌تواند تبعات زیادی برای تیم ملی والیبال ایران داشته باشد.

 

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *