رهبر انقلاب به دنبال بهبود وضعیت و شرایط ایده‌آل در تولید کشور هستند

9:18 - 13 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۲۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرعامل صنایع الکترونیکی ناسیونال ایران گفت: دیدار با رهبر انقلاب نشانگر این بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌شدت به دنبال بهبود وضعیت تولید بوده تا شرایط ایده آل تری را در تولید کشور داشته باشیم.
عباس ابهری در گفت‌وگو با میزان، دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی را بسیار عالی دانست و گفت: این دیدار در محیطی صمیمی و در کمال آرامش برگزار شد به‌طوری‌که به بهترین نحو تمام دستاوردها، مشکلات و مواردی که مدنظر تولیدکنندگان و فعالان صنعتی بود را با رهبر انقلاب مطرح کردیم.
 
وی افزود: بعد از پایان جلسه بارقه امید و احساس رضایت عالی در بین اکثر تولیدکنندگان به وجود آمد و نتایج این دیدار را به دیگر تولیدکنندگان لوازم‌خانگی نیز منتقل کردیم.
 
مدیرعامل صنایع الکترونیکی ناسیونال ایران اظهار کرد: دیدار با رهبر معظم انقلاب نشانگر این بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌شدت به دنبال بهبود وضعیت تولید بوده تا شرایط ایده آل تری را در تولید کشور داشته باشیم.
 
ابهری بیان کرد: در این دیدار گزارش صنعت لوازم‌خانگی را از ابتدای امر تا به امروز به رهبر انقلاب ارائه کردیم.
 
وی در ادامه گفت: با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این مسئله را مطرح کردیم که تحریم‌ها نقطه عطف صنعت لوازم‌خانگی بود و باعث رشد و تعالی این صنعت در کشور شد به‌طوری‌که تولید لوازم‌خانگی از حالت مونتاژکاری صفر به صنعتی مولد و پیشران تبدیل شد و اینکه نسبت به سال ۹۸، در سال ۹۹ رشد ۸۰ درصدی تولید را داشته‌ایم.
 
فعال حوزه لوازم‌خانگی اظهار کرد: به لحاظ کیفی با توجه به اینکه عمق ساخت داخل از ۴۰ درصد به بیش از ۷۵ درصد رسیده است توانسته‌ایم کالای کیفی را تولید کنیم که حداقل صادرات را برای کشورهای همسایه و حوزه آسیای میانه در گام اول داشته باشیم.

ابهری تأکید کرد: بحث قاچاق را که عملاً یکی از تهدیدهای اصلی صنعت لوازم‌خانگی است با رهبر انقلاب اسلامی مطرح کردیم و امیدواریم به نحو مطلوب با قاچاق مبارزه شود.

مدیرعامل صنایع الکترونیکی ناسیونال ایران بیان کرد: صنعت قطعه‌سازی رشد قابل‌توجهی در مجموعه صنعت لوازم‌خانگی ایجاد کرده است و قطعه سازان زیادی نیازهای داخلی را تأمین کرده‌اند همچنین قطعه سازان ارتباط عمیق و سازنده‌ای با شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار کرده که تمامی این موارد به‌واسطه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری است که نسبت به تولیدکنندگان و نگاه ویژه‌ای که به صنعت لوازم‌خانگی داشته‌اند حاصل‌شده است.

ابهری خاطرنشان کرد: صنعت لوازم‌خانگی آمادگی مشارکت در بقیه طرح‌های کلان اقتصادی کشور ازجمله طرح یک میلیون مسکن در حال ساخت را دارد، زیرا هر واحد مسکونی تازه‌ساخت نیاز به تجهیزات لوازم‌خانگی جدید دارد بنابراین تولیدکنندگان داخلی ظرفیت تأمین را دارند؛ ضمناً صنعت لوازم‌خانگی آمادگی مشارکت در بحث جهیزیه ارزان‌قیمت برای زوج‌های جوان را دارد که این طرح در حال شکل‌گیری است و به‌زودی عملیاتی می‌شود. تمامی این گزارشات را به رهبر انقلاب ارائه کردیم.

فعال حوزه لوازم‌خانگی عنوان کرد: صنعت لوازم‌خانگی نوپاست و هنوز به بلوغ کامل نرسیده تا در عرصه‌های بین‌المللی و بزرگ‌تری حضور پیدا کند بنابراین نیازمند ارتقای استانداردهای بین‌المللی در تولیدات هستیم تا به استاندارد کشورهای مقصد دست پیدا کنیم. در حال حاضر کالای تولیدی استاندارد بوده و به لحاظ کیفی نیز مورد تأیید است، ولی در کشورهای مختلف باید متناسب با استاندارد نیاز مصرف آن کشور کالای داخلی را بازنگری و اصلاح کنیم تا در بازار هدف قابلیت عرضه را داشته باشد.

وی بیان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار تغییر جهت منابع بانکی به سمت تولید را مطرح کردند و این در حالی است که از نیازهای اصلی هر تولیدکننده‌ای استفاده مناسب از منابع بانکی با هزینه کم و شرایط بازپرداخت متناسب با شرایط تولید است که امیدواریم این خواسته نیز محقق شود.

ابهری در خصوص گلایه رهبر انقلاب از افزایش دو برابری قیمت برخی تولیدات تولیدکنندگان لوازم‌خانگی اظهار کرد: ممکن است یک الی دو شرکت خطایی کرده باشند که رهبر انقلاب مطلع شده است، ولی باوجوداین بازار رقابتی که در حال حاضر وجود دارد اگر شرکتی افزایش قیمت هم داشته باشد به دلیل اینکه در بازار رقابتی جایگاهی ندارد قیمت خود را کاهش می‌دهد بنابراین تذکر رهبر انقلاب اسلامی درست بوده و شرکت‌هایی که افزایش قیمت داشته‌اند مطمئناً اصلاح قیمت خواهند داشت.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *