منافی: باید در جام جهانی هم به اسکوچیچ اعتماد کنیم/ با نیمکت‌نشینان هم می‌توانیم امارات را شکست دهیم

10:25 - 11 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۱۴۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: انتظار ما از سرمربی تیم ملی ارائه بازی خوب و صعود به جام جهانی بود و اسکوچیچ هر کاری لازم بود را انجام داد.

جواد منافی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق و صعود زودهنگام به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: تیم ملی با بازی‌های خوب و درخشان، نتایج بسیار خوبی کسب کرد و صعود راحتی به جام جهانی داشتیم. به کادر فنی، بازیکنان و جامعه فوتبال ایران تبریک می‌گویم. در این مدت دست کادرفنی بسیار باز بود؛ هم در بین بازیکنان فیکس و هم روی نیمکت مهره‌های موثری داشتیم که در سطح ایران و آسیا بازیکنان بزرگی هستند.

وی ادامه داد: گروه ما نسبت به گروه B آسان‌تر بود و تیم‌هایی مانند عراق و امارات شرایط آرمانی نداشتند. عراق همواره تیمی سرسخت و سخت‌کوش بوده، اما این بار مثل قبل ظاهر نشد و چیز خاصی برای ارائه نداشت.

*عیار تیم ملی در بازی با تیم‌های بزرگ دنیا مشخص می‌شود

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره نقش مهم مهدی طارمی در صعود به جام جهانی گفت: بازگشت طارمی بسیار خوب و موثر بود، او در تمام بازی‌ها تاثیر مهمی در جریان مسابقه داشت و یکی از ارکان اصلی صعود ما به این جام جهانی بود و با حرفه‌ای‌گری کمک زیادی به تیم ملی کرد.

پیشکسوت تیم ملی در رابطه با تاثیر دراگان اسکوچیچ بر نتایج تیم عنوان کرد: باید ببینیم از سرمربی تیم ملی چه می‌خواهیم و اهداف ما چیست؟ با این که طریقه‌ انتخاب اسکوچیچ حرف و حدیث‌های زیادی در پی داشت و بسیاری از کارشناسان در ابتدا او را نمی‌پسندیدند، اما نتایج بسیار خوبی با او حاصل شد. انتظار ما از سرمربی تیم ملی ارائه بازی خوب و صعود به جام جهانی بود و این سرمربی هر کاری لازم بود را انجام داد. در ۱۴ بازی ۱۳ برد داشتیم و صعودی راحت به جام جهانی را تجربه کردیم. هیچ کس تاکنون در تیم ملی چنین عملکردی نداشته است.

وی افزود: اسکوچیچ کار خود را به نحو احسن انجام داده است و باید به او زمان دهیم و در جام جهانی هم به او اعتماد کنیم. برای آماده‌سازی و مشخص شدن عیار تیم ملی باید بازی‌های تدارکاتی خوبی با تیم‌های بزرگ دنیا خصوصاً تیم‌های اروپایی و آمریکای جنوبی داشته باشیم.

*صعود به جام جهانی بدون هواداران لذتی نداشت

منافی در خصوص حضور هواداران در دیدار مقابل عراق گفت: اگر هواداران در استادیوم حضور نداشته باشند فوتبال هیجان و روح همیشگی خود را نخواهد داشت. اگر تیم ملی بدون حضور هواداران به جام جهانی می‌رفت این صعود لذتی نداشت و هنگامی که هواداران و خصوصاً بانوان و خانواده‌های بازیکنان در استادیوم حضور داشته باشند آن‌ها انگیزه و انرژی زیادی پیدا خواهند کرد. یکی از عوامل مهم پیروزی ما مقابل عراق و قطعی شدن صعود در روز پنجشنبه حضور هواداران در استادیوم بود. باید حضور تماشاگران به ویژه بانوان در استادیوم‌ها ادامه دار باشد و آن‌ها از دیدن بازی‌های تیم ملی از نزدیک لذت ببرند.

وی درباره دیدار مقابل امارات خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صعود ما به جام جهانی قطعی شده می‌توان به این دیدار به چشم یک مسابقه تدارکاتی نگاه کرد. بازیکنان نیمکت نشین ما بسیار خوب هستند و چیزی از بازیکنان اصلی کم ندارند و می‌توانیم با نیمکت خود هم امارات را شکست دهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *