رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون امور بین الملل قوه قضاییه: فرانسه به وظیفه خود در مبارزه با تروریسم عمل کند

8:49 - 11 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۱۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص دو نفر از محکومان در ایران، گفت: تفاوت ایران با فرانسه در این است که ما با مجرمان وفق قوانین برخورد می‌کنیم اما فرانسه از جانیان و تروریست ها حفاظت و پذیرایی می کند. فرانسه به وظیفه خود در مبارزه با تروریسم عمل کند.

کاظم غریب‌آبادی در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه درخصوص دو نفر از محکومان و استفاده از تعبیر گروگان گیری توسط ایران و تهدید به اعمال فشار بر ایران برای آزادی آنها، گفت: تفاوت ایران با فرانسه در این است که ما با مجرمان وفق قوانین برخورد می کنیم، اما فرانسه از جانیان و تروریست ها حفاظت و پذیرایی می کند. حضور آزادانه و فعالانه برخی اعضای گروهک تروریستی منافقین در این کشور، موید این موضوع است.

غریب آبادی افزود: کشوری که از اتباعش برای جاسوسی و اقدامات مغایر امنیت ملی استفاده می کند و بعد برای آزادی آنها تهدید به تاثیر بر روابط و تهدید به اعمال فشار می کند، حق ندارد قیافه حق به جانب به خود بگیرد.

دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: فرانسه بدلیل اقدامات متعدد خود در نقض حقوق ملت ایران، به ویژه در قضیه گروهک منافقین، بدهکار ملت ایران است و در جایگاهی نیست که برای نظام قضایی تعیین تکلیف کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *