رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

موقعیت شکننده بوریس جانسون در داخل و خارج از انگلیس

0:45 - 15 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۰۴۲
موقعیت نخست وزیر انگلیس به دلیل رسوایی پارتی گیت، بیش از پیش شکننده شده است.

- یک مقام سابق وزارت دفاع انگلیس می‌گوید که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به دلیل رسوایی بر سر موضوع «پارتی گیت»، حضور در مراسم‌هایی که قوانین را نقض می‌کرد، آنقدر ضعیف شده است که نمی‌تواند در بحران اوکراین مداخله کند و مقامات سایر کشور‌ها می‌دانند که وضعیت او ناپایدار است.

به گزارش «ایندیپندنت»، نخست‌وزیر انگلیس خود را در خط مقدم تلاش‌ها برای جلوگیری از اقدام ادعایی روسیه علیه اوکراین قرار داده است.

اما او با اتهاماتی مواجه است که هدف از این سفرش به شرق اروپا تلاشی برای منحرف کردن تمرکز از جنجال پارتی گیت است و هنوز ممکن است با انتشار گزارش سو گری، که به شدت سانسور شده است، هدفش از مسیر خارج شود.

اکنون ریچارد دانات، رئیس سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح انگلیس، در حالی که اروپا در آستانه بدترین درگیری از زمان جنگ جهانی دوم قرار دارد، توانایی ناقص جانسون برای تأثیرگذاری بر رویداد‌ها را مورد تردید قرار داده است.

دانات، می گوید «او به مسکو یا هر جایی در اروپای شرقی سفر خواهد کرد، اما همه می‌دانند که او مردی است که آینده سیاسی اش نامعلوم است.»

وی درباره سفر احتمالی لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس به مسکو، گفت «او نماینده دولت انگلیس به ریاست بوریس جانسون است؛ کسی که موقعیت او ناامن است.»

تراس بار دیگر از مردم خواست تا از رسوایی خارج شوند و مدعی شد که «این همان چیزی است که مردم می‌خواهند» و اصرار داشت که جایگاه جانسون امن است.

به گفته وی، «نخست وزیر انگلیس به خاطر اتفاقی که افتاده عذرخواهی کرده است؛ او به صراحت گفت که اشتباهاتی رخ داده است.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *